02 juni 2014

Forkælelse og ledighed

På min første dag ude i 'virkeligheden' fik jeg mig en overraskelse, en god en af slagsen. Larsen skulle møde sent, og jeg skulle på fagforeningen for at blive meldt ledig. Så efter at have afleveret Marie Sofie, kørte vi ind til centrum, fik ordnet det vi skulle hver især, og så bød min kære husbond på lækker brunch. Og ikke nok med det, han havde købt en gave til mig. Bare sådan - uden grund. I like it! 
Gaven var bogen Dit sunde liv, som jeg har talt om jeg godt ville eje og forhåbentligt lære en ting eller to af. Nu har jeg den, så er det bare i gang med læsningen. Total kærestehygge var det i dag, at sidde der på café i solskinsvejr og bare være os. Det har vi ikke gjort siden jeg var gravid. Det var rart. 

Jeg er jo, som nævnt, blevet meldt ledig i dag. Så nu er det i gang med jobsøgningen. Mine nye 'kriterier' for jobvalg, havde damen på fagforeningen ikke meget tilovers for. Til trods for hun ellers virkede rigtig flink, og også var det - så fik hun alligevel lige nævnt, at det jo var et valg jeg selv havde taget, at vælge et fag med weekend-arbejde. Eeeehm ja.... for 8 år siden, da jeg var i gang med uddannelsen, og hvor det at få børn var det sidste jeg tænkte på. Men heldigvis står det mig da også frit for at søge noget helt andet arbejde, end mit fag - men jeg SKAL også søge hjælper-stillingerne.

Så nu krydser vi bare fingre for, at det job jeg egentligt har fået, giver vagter nok til at jeg ikke behøver at få suppleret op. Jeg har vidst ikke fortalt om det med jobbet. Men søgte for noget tid siden et afløser-job på et rehabiliterings-sted lidt uden for byen. Jeg blev kaldt til samtale, en samtale jeg ikke synes gik videre godt, så jeg regnede på ingen måde med, at de ville se mig igen. Men noget må jeg have svaret rigtigt, for jeg fik besked om, at de gerne vil bruge mig i deres afløser-team. Og det bedste af det hele er, at de er helt med på at jeg kun kan arbejde dagvagter man-fredag - WUHU! Minus er jo så bare, at der ikke er så mange vagter at tage, som hvis jeg havde kunne arbejde i alle døgnets timer. Men hey, nu har jeg da foden inde for, så håber vi at der er rigtig mange dagvagter der skal holde ferie nu her.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar