08 maj 2014

En ny hverdag i vente

Om 11 dage starter Marie Sofie i dagpleje.

På tirsdag skal vi til et officielt møde hos dagplejen, vi har dog været der er et par gange. Første gang, da vi skulle se om det var et sted, hvor vi kunne forestille os at pigebarnet skulle passes. Anden gang, var i tirsdags, hvor vi havde fået arrangeret at vi kom om formiddagen, så Marie Sofie kunne møde sin dagplejemor, og se stedet. Første gang vi var der, sov hun nemlig hele besøget væk. Vi kom ind, hilste på, og straks var pigebarnets interesse vakt, for der stod nemlig to søde små drenge og tog imod hende, sammen med dagplejemoren. Vi satte os alle ind i legeværelset, og Marie Sofie var ikke 2 minutter om, at komme hen og kigge på ALT det nye og spændende legetøj der var. Hun så ud til at hygge sig, drengene henvendte sig til hende et par gange, og det var ikke noget problem. Dagplejemoren var hun dog lidt mere 'reserveret' over for, de gange hun prøvede at tage hende hen til sig - men om det har været bevidst, eller om det egentligt bare var fordi, det var sjovere at lege med al legetøjet - og at hun faktisk ikke havde tid til at sidde på skød, det er vi ikke helt sikre på. Efter noget tid, kom hun da også op og sidde hos dagplejemoren, og der var ingen alarm. I næste uge, skal vi som nævnt, så derned igen, dog til et møde, men så får Marie Sofie lige set stedet og dagplejemoren igen og så hedder det ellers opstart d. 19. maj.

Om 23 dage er min barsel slut.

Jeg havde en plan, dengang for længe siden, da jeg i første omgang blev sygemeldt hele graviditeten og derefter kom på barsel. Planen gik ud på at finde ud af, hvad jeg ville med mit arbejdsliv, når min barsel sluttede. Jeg havde jo masser af tid, ork, der var længe til beslutningen skulle være taget. Men ikke mere. Nu er tiden gået, og hvor langt er fruen så lige nået på den front - absolut ingen steder. Jeg ved godt hvad jeg IKKE vil, og ved også godt hvad jeg måske godt kunne tænke mig. Men sidstnævnte kræver nye uddannelser, lige meget hvilken en af dem jeg vælger. Den ene med elevløn og overhovedet ikke et passende tidspunkt at tage lige nu. Den anden med SU og vil få os til at leve temmelig stramt. Derudover er der det faktum, som jeg også har nævnt tidligere, at jeg ikke vil være den samme arbejdshest, som førhen. Jeg vil have muligheden for at nyde Marie Sofie imens hun stadig er lille - for er der noget jeg virkelig har indset her i min første tid som mor, så er det at tiden går stærkt, virkelig stærkt. Jeg ender nok med at stå på fagforeningen og melde mig ledig, nu her når barslen slutter, og så kan de forhåbentligt hjælpe mig i den retning, der vil være rigtig for mig og min lille familie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar