09 april 2014

P A U S E


Jeg har holdt en pause fra det hele - alle de sociale medier. Og så alligevel ikke helt, for jeg har læst et par indlæg på lidt forskellige blogs, jeg har også tjekket instagram indimellem, det samme med facebook. Men jeg har ikke givet mig til kende nogle af stederne de seneste dage, ja faktisk en uges tid tror jeg det er. Jeg fik pludseligt for meget af det hele. Jeg fik for meget af, hvor meget alting egentligt handler om, hvem der har det nyeste nye design-halløj og hvor meget det har kostet, hvem der først fandt på ditten og hvem der har kopieret datten. Hvem der er og ikke er, en del af 'lukkede' grupperinger og hvor man 'alligevel ikke ville forstå det' hvis man står uden for og spørger ind.

Det er noget af grunden. Måske det der fik 'bægeret til at flyde over' i min medie-verden i hvert fald.

En anden grund er at jeg har fået et dask - et dask, lige i ansigtet. Ikke et slag, ikke en knytnæve, men et dask - et dask af virkeligheden, der gjorde at jeg havde brug for bare at være 'offline' for en tid, og få sat gang i tankerne. Jeg går ikke i panik over at pigebarnet allerede er 9 måneder, jeg går ikke i panik over at hun skal starte i dagpleje lige om lidt. Men jeg går måske, inderst inde, i underbevidstheden, en smule, okay, en del i panik over hvad jeg skal tage mig til, når min barsel er slut. Jeg havde jo en plan. En plan der hed, at når jeg alligevel skulle gå langtidssygemeldt i hele graviditeten OG have en barsel efterfølgende, så var der mere end rigeligt tid til at finde ud af hvad jeg ville være når jeg blev 'voksen' og en god 'steppingstone' til evt. at foretage et karriereskift. Nu sidder jeg så her. Min barsel slutter inden længe. 1. juni står jeg på fagforeningen og melder mig ledig. Jeg har IKKE fundet ud af hvad jeg vil - det er så heller ikke helt sandt, for jeg vil stadig gerne uddanne mig til veterinærsygeplejerske, men det kan bare ikke lade sig gøre lige nu. Jeg kan heller ikke vende tilbage til mit arbejdsliv som det var førhen. Jeg kan ikke arbejde som afløser og tage alle vagter, på alle tidspunkter af døgnet, hverdage og weekend. Den går ikke længere. Så kommer vi til om jeg skulle finde mig en fast dagvagt-stilling, men med en mand der arbejder hver weekend og jeg selv så skulle arbejde hver anden, det kan jeg, for at være helt ærlig, ikke helt forliges med. Så nu er jeg så ude i, at jeg gerne vil finde et ganske almindelig 8-16 job, mandag-fredag og fri i weekenderne. Jeg ved de findes, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvilke jobs jeg så skal kigge efter. I min tid på arbejdsmarkedet har jeg kun arbejdet med pleje og omsorg, og der er arbejdstiderne som skrevet jo hele døgnet, alle ugens dage, så jeg har været vant til at det er sådan det er. Men det går bare ikke længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar