01 december 2013

Glædelig 1. december


Jeg kan liiige nå det, inden vi skriver 2. december.
Jeg har brugt dagen på en baby der har været vågen HELE dagen - hun har taget én lur på 20 minutter, og det var så det - og alligevel er hun først gået kold her kl. 23.30. Men det har nu været meget hyggeligt, for til trods for manglende lure, så har hun været i et vældigt humør - hun har både underholdt mig, men også sig selv. Så jeg 'fik lov til' at ordne det jeg nu havde i tankerne, når hun sov, alligevel.
Jeg har f.eks. fået pyntet op til jul - ikke noget prangende og vildt med nisser alle steder, bare det sædvanlige gamle hyggelige julepynt fra min mormors tid. En smule nyt er der dog kommet til, ny lejlighed, nye steder at pynte. De få stykker julepynt vi har, passer ikke særlig godt sammen, så det er kun nogle af tingene der er kommet op, mest af alt fordi det ellers ville ligne at julen havde kastet op i lejligheden. Jeg får lige taget nogle billeder en af dagene, i ordenligt lys. Men her er nu meget hyggeligt, det er ikke for meget, men det er stadig julehygge.
Nårh jah, så har jeg fået ryddet det sædvanlige rod op - støvsuget lidt jord op efter at nogen (læs: Alfie) havde været i den store gulvplante vi fik i bryllupsgave, og grave lidt. Jeg kunne intet stille op, jeg sad nemlig i sofaen og ammede, så jeg kunne kun se passivt til. Alfie kan man nemlig ikke råbe op - er stadig ikke sikker på, om han overhovedet kan høre noget. Sidespor. Jeg fik faktisk også pudset vinduer i stue og på børneværelset - det er ikke blevet gjort imens vi har boet her, så de trængte en smule.
De indkøbte julegaver er der også kommet samling på, og så er jeg så (meget) småt gået i gang med instagram-væggen på Marie Sofies værelse - mere om den en anden dag. Så en praktisk men hyggelig dag i selskab med en skøn og glad baby, alt imens min kære mand sled og slæbte på jobbet. 
I morgen har han heldigvis fri. Marie Sofie og jeg skal et smut i mødregruppe, men ellers skal vi bare nyde at farmand har fri - det sker ikke så ofte i disse julemåneder, når man er i den branche. Men det lever vi med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar