04 juni 2013

33 uger og nye tigerstriber


I dag har jeg ramt 33 uger - der er derfor kun 7 uger til termin. Det er en lidt surrealistisk tanke faktisk. At om 7 uger, sådan plus minus, så er hun her. Men vi er faktisk klar, der er nogle enkelte småting der mangler, men ikke noget der ikke kan skaffes på kort tid. Selv vores barnevogn står klar til afhentning, påtænker at vi henter den en af de første dage i juli, når Larsen har fået ferie. Vi bor dejlig tæt på, så det bliver bare en god gåtur.

Til morgen lagde jeg mærke til, at der er kommet nye tigerstriber til. Men hun har sørme også haft en fest i nat, mon det har en sammenhæng?
En 'gene' jeg ikke tager så tungt, som andre kvinder måske gør, er strækmærker. Det kan lyde helt skørt i nogles øre, men hos mig gør de ingenting. I hvert fald ikke indtil videre. Jeg tror det grunder lidt i, at jeg jo har været overvægtig i mange år. Min overvægt har resulteret i strækmærker, fordi min hud ikke har kunne holde til den ekstra vægt. Dét syntes jeg tilgengæld er død-pinligt, at have strækmærker pga. overvægt. I min verden er det lidt som om at det er mere 'tilladt' med strækmærker, hvis det er fordi man har været gravid - lidt forskruet måske. Men nu hvor tigerstriberne er kommet, pga en graviditet, så gør det mig absolut ingenting. Egentligt har jeg jo længe set på strækmærkerne på min mave, flere år faktisk, men nu, nu er de mere 'velkomne', for nu er det fordi der vokser et lille menneske derinde bagved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar