08 marts 2013

Are you kidding me?


Undskyld, det er nok en god blanding af hormoner tilsat min ærgerlighed og træthed over at være en stor pige, der udløser dette indlæg. Men helt ærligt. Når man søger på ventetøj i plussize og kommer ind på en side hvor størstedelen af modellerne ser sådan her ud - så bliver jeg både ked af det og utrolig ærgerlig. Come on - hvis de modeller der er plussize, hvad er jeg så med min str. 46 FØR graviditet? Helt off the charge eller hvad? En der bare skal pakkes ind i et lagen? Når jeg søger på plussize ventetøj, så forventer jeg at tøjet også bliver vist på store damer med buler alle vejne. Jeg forventer at se hvordan tøjet vil sidde på en, der buler ud alle de forkerte steder. Er det for meget forlangt? Jeg kan da ikke i min vildeste fantasi forestille mig, hvordan en sådan kjole, for at tage et eksempel, vil sidde på mig. For jeg er ikke bare en streg i luften med en perfekt badebold på maven og bryster i den rigtige højde. Jeg buler ud og hænger - alle steder! - og så kan det godt være at de forskellige tøj-modeller kan strækkes, men igen, det dur da ikke at man skal tænke sig til hvordan det KAN sidde på en stor kvinde. Ikke i min verden. Super ærgerligt, hvis du spørger mig. Det virker som en god hjemmeside og der er helt bestemt noget tøj imellem, som jeg godt kunne finde på at købe - HVIS jeg ikke skulle tænke mig til, hvordan det ville sidde på en plussize model! Jeg er godt klar over, at selvom det havde siddet på en stor kvinde, så er det ikke sikkert det havde siddet på samme måde på mig, men alligevel. Det der, det synes jeg altså ikke er helt i orden.

13 kommentarer:

  1. Jeg HADER når online butikker gør sådan noget!! Er selv stødt på lignende problem på Smartgirl.dk i dag. Fandt flotte kjoler, men modellen var tynd og uden bryster, så jeg kunne på ingen måde se om kjolen ville passe til min store barm og lille topmave. Og andre modeller mistænker jeg for at være plussize, men det stod ikke oplyst nogle steder!
    Det er også sådan jeg har det med Gillette-skraber reklamerne. De påstår, at den er god og en af de bedste, så vidt hjernen lige strækker til at huske, men så skal de gudhjælpemig ikke bruge kvinder, hvis ben er fuldstændig glatbarberet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, det har jeg aldrig tænkt på - altså det med Gillette. Hvor sandt i grunden. Er blevet så vant til et hårløst samfund, at jeg slet ikke har studset over dette. ;)

      Slet
    2. Man kunne med lethed sige at det er falsk reklame - medmindre man er en af de 'heldige' der er samme størrelse som modellen.
      Men lige i plussize tilfældet her, så er det sku for lavt altså! (- eller nærmere for tyndt)

      Ja, det er da rigtigt med Gillette, det havde jeg heller ikke lige tænkt over før du sagde det. Sådan tror jeg der er så meget, hvis man sætter sig ned og ser reklamerne rigtigt.

      Slet
  2. OMG, det ligner jo nærmest et anoreksivrag med ballon under tøjet! Så giver jeg mere for H&M, der trods alt bruger større modeller under deres plussizes. Dét der er jo nærmest en provokation. Hmf.

    SvarSlet
    Svar
    1. I min verden ér det provokation - men der skal heller ikke så meget til i disse dage ;)
      Jeg tror også bare jeg holder mig til H&M - til at gå i deres fysiske butikker og se hvad der passer mig af deres ventetøj/tøj til de store. Og HÅBER at der er noget der sidder ordenligt.

      Slet
  3. Øv det er bare så ydmygende at se åletynde modeller i plussize tøj! Man føler sig bare endnu større!
    Jeg har dog aldrig selv benyttet mig af graviditetstøj - jeg går bare i det jeg har eller køber noget nogle numre større f.eks i H&M. Nu her hvor jeg er rigtig stor på maven så bruger jeg de standard lange toppe de har i Gina tricot med en pæn cardigan udover, for jeg kan alligevel ikke skjule den store mave længere så nu kan jeg lige så godt vise den frem ;)
    Men jeg er vidst også lidt for nærrig til at købe tøj jeg kun kan bruge under graviditeten for jeg synes ærlig talt det er lidt dyrt! :/

    Men har du kigget i H&M? De har et okay stort udvalg synes jeg :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig i forvejen som et hængebugsvin - endnu mere nu med maven ;) - så ja, det er faktisk ydmygende som du skriver.

      Jeg er egentligt heller ikke som sådan interesseret i ventetøj, jeg kiggede bare lidt rundt i forbindelse med et outfit til det bryllup jeg skal til.

      Jeg går også selv i leggins, lange toppe, stramme bluser der viser at det er en gravid mave og ikke (kun) fedt (håber jeg), cardigans - og så de korte stræk-nederdele som man kan få i H&M. Det har mere eller mindre været mit outfit indtil videre og det forsætter jeg med. Dog med lidt udskiftelse af leggins til venteleggins - de er guld værd og det andet i en større størrelse, hvis ikke det kan strækkes lidt.

      Ventetøj er MEGA dyrt - hvilket virker mærkeligt. Men det er nok på samme måde som med tøj i store størrelser, der har jeg også oplevet at man skal give lidt mere end alm. størrelse. Måske det er fordi der bliver brugt mere stof? - og det er heller ikke det hele der er lige kønt, hvis du spørger mig :)

      Slet
  4. Ej, det er da også bare at tage pis på folk! Det kan jeg virkeligt godt forstå at du bliver provokeret af!!!!
    Jeg kan ikke sætte mig ind i din situation. Jeg har altid været en lille pige. Jeg oplevede en gang at prøve jeans til lave pige - hvilket åbenbart betød at man 'kun' var 170 høj... Og hvad kan man lige bruge det til, når man er 160??!!
    Send en mail til dem, Lisa! Eller - jeg læser Harry Potter pt - endnu bedre, send en skråler!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg ærlig talt også - og jeg er glad for at der er andre end mig der reagerer på samme måde. Så er det ikke 'kun' mig og mine hormoner :)

      Ja, det burde man vel egentligt gøre - skrive en mail og spørge hvad det lige går ud på?
      Hmm.. måske jeg skulle gøre det når jeg er faldet lidt ned over opdagelsen :)

      Slet
  5. Ja det var da godt nok en mærkelig måde at vise sit plus size tøj frem på :S
    Personligt var jeg en str 52 før jeg blev gravid og jeg endte med at kunne bruge det meste af mit eget tøj hele vejen. Måtte skifte bukser ud til nogle med elastik i taljen, men ellers gik det rigtig fint. Det handler mest om formen på tøjet. Ja og så selvfølgelig også om man gerne vil have det tætsiddende for at vise bulen frem. Det var ikke noget for mig :)
    H&Ms ventetøj (brugte kun deres overdele) syntes jeg var overraskende fint i størrelserne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger også det meste af mit eget tøj endnu. Det var som sagt bare lige for at kigge om der var noget brugbart til et bryllup. Men jeg tror bare jeg holder mig til H&M og det af deres tøj jeg kan være i. Heldigvis ejer jeg næsten kun tøj med en eller anden form for stræk i, så det går stadig an.

      Jeg vil helst gerne vise maven frem, og gerne så folk ikke er i tvivl om det nu er en gravid eller bare en meget overvægtig.
      Jeg har so far en enkelt bluse og et par leggins fra ventetøjs-afd. i H&M og leggins'ene er guld værd for mig - intet der strammer :)

      Slet
  6. Jeg synes det er ret så frækt, men for the record synes jeg faktisk ikke H&M er bedre... Altså med deres såkaldt "store" modeller... Men de har noget udemærket tøj.
    Brug dine penge på nogle gode Amme-trøjer og Amme-BH'er, og gør som du gør nu ift. graviditetstøj. :-)
    HVIS du vil kigge alligevel: http://www.motherhood.com/
    Deres modeller er da i det mindste buttede ;-)
    Og de sender til DK
    Og de har mange fine ting :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig været den der køber tøj over nettet, fordi jeg har tænkt det ville være så besværligt hvis det ikke passede - så jeg tror egentligt slet ikke jeg burde begynde nu, hvor det med garanti sidder endnu mere mystisk på mig. ;)

      Jeg er glad for H&M, indimellem er jeg da heldig at finde noget - dog har jeg endnu ikke købt noget i deres 'store' afd. Jeg ligger nemlig lige midt imellem deres normale størrelser og deres stor-pige-tøj. Så det 'normale' er oftest lige småt nok. Medmindre der er stræk i ;) - og deres mindste 'store' størrelse er lige poset nok til mig. Så enten skal jeg vælge at smide nogle kg eller tage nogle på. Ha ha! Anyways - indtil videre går det med det stræk-venlige tøj jeg har derfra :)

      Slet