21 maj 2012

Dagen hvor jeg...

... blev taget GODT og grundigt i numsehullet! (Pardon my French kære forældre, men jeres datter er mildest talt rasende!)

Den anden dag fortalte jeg kort om, at jeg havde bestilt et par sko fra en udenlandsk hjemmeside. Når jeg handler på udenlandske sider er det oftest gennem sider som eBay og lign. Hjemmesider jeg kender, og hvor der er styr på sagerne. De sider havde dog ikke de fine Nike Free sko, som jeg rigtig gerne ville være ejer af. Derfor bevægede jeg mig udenfor det vante, og ledte internettet tyndt efter at spare lidt penge, noget som mange af os ofte gør - med god succes. Kan man spare, så gør man det jo selvfølgelig!
Jeg fandt en hjemmeside, hvor de havde drømmeskoene i de rigtige farver, i min størrelse OG til en 300-400 kroner billigere (inkl. forsendelse), end hvis jeg var gået ind i en fysisk butik her i landet. Yes, manner! Efter længe at have overvejet om jeg nu også kunne være sikker på hjemmesiden, og efter en del samtaler med både min kære bror, som også er en ivrig net-handler OG med Larsen, som heller ikke syntes at siden så farlig ud - ja, så bestilte jeg skoene hjem. Min intention var, (og er stadig) at de fine Nike sko, skulle bruges til arbejde, så jeg havde noget ordenligt fodtøj at gå og stå i. 
For en 14 dages tid siden modtog jeg så et brev om at min pakke var ankommet til DK og at de inde hos PostDK skulle bruge nogle oplysninger for at, i samarbejde med SKAT, kunne toldbehandle min forsendelse. Jeg mailede dem, de manglende dokumentationer og tænker at så er det i orden. Snydt. Importservice mailer mig tilbage at de mangler yderligere oplysninger. For hver gang jeg har sendt dem noget, får jeg en sådan mail tilbage. Sådan ping-pong'er vi så, lige indtil i fredags, hvor jeg modtager en mail fra dem, hvor der står, at det altså IKKE drejer sig om sko, men om slips mm. - derfor kan de ikke bruge al min dokumentation på køb af sko, da det jo ifølge dem, ikke er det der er i pakken. I aftes skrev jeg så en venlig mail til net-butikken, om der kunne være sket en fejl - i dag valgte jeg at ringe til importservice og få be- eller afkræftet om der kunne være sket en fejl. Den søde dame hos PostDK vil undersøge sagen og ringe tilbage. Hun ringer tilbage efter et par timer og kan oplyse mig om indholdet af min pakke: Et slips og et par manchetknapper fra Louis Vuitton. Erhm... ja, jeg kan jo så fortælle at det ikke er det jeg har bestilt - og dertil kan den søde dame oplyse mig, at jeg er den tredje det er sket for, indenfor relativt kort tid. Hun fortæller sådan lidt uofficielt at det højst sandsynligt er en svindlerside og at det næsten skulle gøres til en politisag. Det vil sige at, der er altså er andre end mig, der har handlet på selvsamme hjemmeside, i troen om at de ville få et par lækre sko hjem til en billig penge - og så har de modtaget slips og andre mystiske ting.
Jeg er blevet snydt - og nu er kampen så gået ind for at få mine penge retur. 
Jeg er målløs og lidt i chok - samtidig med at jeg er pissehamrende irriteret over, at jeg overhovedet bevægede mig uden for mine 'vante zoner' på nettet. Det er første og bestemt allersidste gang, at jeg gør sådan noget igen. Jeg vil jo umuligt kunne stole på nogle af de nyfundne udenlandske sider.

Siden du skal holde dig langt væk fra er denne: DU SKAL IKKE HANDLE HER!

1 kommentar:

  1. Don't beat yourself up... Jeg så heller ikke noget mistænkeligt ved den hjemmeside, og jeg handler OFTE på nettet, sågar fra Kina og andre "fy-lande". Fik du Skat til at sende Louis Lortet retur til Kinøjserland?

    SvarSlet