09 marts 2011

Lent

Jeg har en veninde der er katolik, og der er nogle ting hun går ret meget op i, i forbindelse med det - en af de ting er Lent, en faste hvor man opgiver noget, som man kan have lidt svært ved. Lent (fasten) varer i 46 dage, fra i dag som er askeonsdag og til påskedag. Min veninde opgav sidste år, sukker i 46 dage - igen i år er det vidst sukkeret der står for skud, da alkohol ikke ville være det optimale at opgive, når hun nu holder goodbye-fest osv. Jeg fik en udfordring af hende for noget tid siden, at jeg skulle opgive noget i fasten - det blev til at jeg skal opgive shopping. (!!!) I 46 dage må jeg ingenting købe til mig selv, eller boligen eller noget som helst. Selvfølgelig hvis vi skal nogle steder og have en gave med, så okay, men ellers ingenting. Og det starter i dag, så fra og med i dag er der ingen shopping til Frk. Hansen!
Det startede faktisk med en snak om psykolog, og hvor dyrt det kunne være, min veninde sagde at så måtte jeg droppe at købe alle de neglelakker osv. (I know!!) - derfra blev det til at min Lent skulle være ikke at bruge penge på ligegyldige ting, som det jo egentligt er. Og det burde virkelig også kunne lykkedes. Så ... Here we go!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar