07 februar 2011

Lækker nem mad

Den anden aften, afprøvede vi en opskrift på svinekød i sursød sauce, som jeg havde fundet i et ugeblad. Retten var bare super lækker, nem og farverig. Jeg fik desværre ikke taget et billede af retten, men opskriften, den vil jeg hermed give videre.

Svinekød i sursød sauce.
4 portioner

500 g svinekød i strimler ell. tern
2 peberfrugter
2 gulerødder
1 løg
200 g minimajs
1 cm ingefærrod
et par tsk. olie
1 finthakket fed hvidløg
1 dåse ananas i tern
1 dl ananasjuice
2 spsk. sojasauce
1 spsk. sukker
2 spsk. eddike
1 spsk. koncentreret tomatpuré
1 spsk. maizenamel
salt og peber

Tilbehør
200 g fuldkorns-jasminris

Rens peberfrugter, gulerødder, løg og minimajs og skær dem i grove stykker. Skræl ingefærroden og hak den fint. Opvarm en slip-let pande og tilsæt olie. Rist kødet heri og tilsæt grøntsagerne og ananassen. Lad retten stege i ca. 8-10 min., idet kød og grøntsager hele tiden vendes. Bland en sauce af ananasjuice, sojasauce, sukker, eddike, tomatpuré og maizenamel. Hæld saucen i retten og lad det hele koge igennem i ca. 2-3 min. ved kraftig varme. Smag til med salt og peber. Servér retten med kogte ris.

2 kommentarer:

  1. Det lyder lækkert... En ny opskrift kan man altid bruge:-) KH Christina.

    SvarSlet
  2. Det var bare rigtig lækkert - og du har evigt ret. Inspiration kan man altid bruge :)

    SvarSlet