06 februar 2011

Super Bowl Sunday

Vi kan vidst ikke helt komme uden om, at det er i nat at der er Super Bowl, hvor Steelers og Packers skal spille. Herhjemme går vi en del op i amerikansk fodbold - og når jeg siger 'vi' så mener jeg selvfølgelig min bedre halvdel. Larsen har fulgt med i mange år. Jeg husker specielt en episode fra da jeg boede på kollegie i Svendborg, der blev spillet en kamp søndag nat, og Larsen havde valgt at blive hos mig til mandag morgen. (Han boede på det tidspunkt i Odense) Og da jeg jo aldrig holder til de kampe pga mit enorme søvnbehov, men stadig gerne ville hygge med kærligheden og nyde at han blev en dag ekstra, valgte vi at tage mit lille 14" fjernsyn ind i soveværelset. Fint placeret på to mælkekasser, for enden af sengen. Så kunne Larsen se kampen, og jeg kunne samtidig putte i hans arme. Glemmer det aldrig. Den senere tid er jeg begyndt at synes at det er lidt hyggeligt at se med - til trods for at jeg ikke helt forstår spillet. Men det gør ikke noget, for der er oftest nogle gode mande-ben og bagdele at se på. Nåh, men i nat er så kulminationen af mange måneders kampe. Larsen skal igen i år op til en kammerat fra hans gamle HTX-klasse og se kampen. Så samles de en del fra den gamle klasse, ser Super Bowl, spiser amerikaner-mad og hygger til den lyse mandag morgen. Det er næsten ved at blive en tradition. Og en god en af slagsen, for jeg ville aldrig kunne holde mig vågen længe nok, så det passer mig fint at han tager op og hygger sig med de andre, fremfor at skulle sidde herhjemme alene og se det.

Vi er jo stadig hundesittere, Chili blev skiftet ud med Phoebe i fredags, og hun skal være her til imorgen - det er vidst også meget godt at vi bare skal være hjemme og slappe af, Phoebe og jeg. Den lille dame er netop kommet i løbetid, og er altså lidt pylret. Så fladen ud på sofaen med dynen, det er vidst liiiige hvad vi holder til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar