15 oktober 2010

En fantastisk dag!

Med lidt forsinkelse, vil jeg da lige fortælle om den bedste dag jeg længe har haft - nemlig min fødselsdag i lørdags. Dagen startede med morgengave på sengen sammen med en hurtig morgenmad, da kæresten havde et møde kl 9.30 han ikke kunne undgå. Jeg fik en monster-stor gave af kæresten. En super lækker og ultra blød badekåbe, en bodyscrub, lotion og en skrubbesvamp fra The Body Shop, var hvad alt det gavepapir gemte på. En rigtig wellness-pakke, var hvad det var. LÆKKERT! Da kæresten drog afsted stod jeg op, og smuttede i min skønne badekåbe og begyndte at bage. Boller og brunsviger var hvad der var på 'menuen' til når min veninde skulle komme og fejre mig. Varm kakao med skumfiduser hører sig også til når vi rigtig skal hygge igennem. Lidt rengøring nåede det også at blive til. Faktisk også til hele 2 brunsviger-kager, da den første brændte på. Ups! Omkring middagstid havde jeg dækket et rigtig hyggebord, med boller, pålæg, kage, slik osv. - og lidt efter ankom min skønne veninde. Hun havde også gaver med - iiih altså - et lækkert tørklæde og en stor pung, med en mindre pung indeni, og en endnu mindre pung inde i den, alle tingene medbragt fra England, hvor hun lige havde været på familiebesøg. Derudover fik jeg to breve med posten, et par hilsner på mail, en del hilsner på sms og en masse på FB også. Jeg må faktisk indrømme, at nogle gange ville jeg ønske at alt det tekniske ikke fandtes - velviden om at så ville der nok ikke være så mange hilsner på fødselsdagen - men for dælan altså, jeg synes bare det er så hyggeligt at få et håndskrevet brev/kort med posten.
Lidt efter min veninde var kommet, og imens vi var godt i gang med spiseriet, ringede min bror og spurgte: "Hvad ville du sige, hvis jeg sagde at vi står 50 meter fra din dør?" - JUBIII! Et surprise-besøg fra min bror og hans kammerat blev det også til. Der var heldigvis masser af alting, så de kunne også bare spise løs. Det var super hyggeligt og dejligt afslappet at have dem på besøg. Jeg havde med vilje valgt ikke at holde noget stort, da min bror har fødselsdag imorgen, og vi har derfor valgt at holde familie-fødselsdag sammen. Så imorgen kan jeg tage hjem til de gamle og blive fejret igen. Det glæder jeg mig også til - og til at fejre min lillebror, der imorgen bliver 15 år. Sidst på eftermiddagen tog de alle sammen afsted og næste del af fødselsdagen kunne så småt gå i gang. Havde ønsket mig en rigtig hyggeaften med kæresten, hvor i bare skulle nyde noget god mad og hinanden. Og det blev opfyldt. Vi fik noget rigtig lækkert og let mad. Skinkeculotte, rosenkålsblade vendt på panden, RIGTIG grillede asparges og en rødvinsglace til. Dertil et enkelt glas rødvin. Mmmm..! Lækkert! Da vi havde spist inviterede kæresten mig med ud til grillen i gården, hvor vi sad og varmede os og snakkede - OG fik den skøre idé at vi skulle riste skumfiduser. Puuuh, det er noget af et sukkerchok man kan få af sådan noget. Vi havde ingen kiks, så vi var kreative med knækbrød og smeltede skumfiduser. Jeg tror det blev til 4 fiduser i alt, så var vi mere end fyldte med sukker. Vi sad derude i noget tid, og da der ikke var mere varme rykkede vi ind igen - og havde dybe og sjove samtaler. Det var virkelig en helt igennem fantastisk dag - absolut intet ville jeg have gjort anderledes.

2 kommentarer:

  1. Tillykke! Det lyder også som en rigtig dejlig dag :D
    Og tillykke med din bror også!

    SvarSlet
  2. Tak for det. Det var nemlig en skøn dag - og tak :)

    SvarSlet