18 oktober 2010

2. uge på madlog + praktikstart

Ja, den gik overhovedet ikke som den 'skulle' - det har været en hektisk uge på mange måder og en uge hvor mit 'gamle jeg' viste sig med hensyn til spisning. Vægten var ikke særlig sød ved mig i dag, da den viste +1 kg. Æv bæv. Men sådan er det. Jeg vidste det jo. Det eneste der er at gøre er at finde motivationen frem igen - og så derudaf! Det er dog bare ikke lige det nemmeste at gøre, hvis du spørger mig. Især ikke efter en hel uge med lidt af hvert og alt godt til den søde tand. Men jeg prøver ihærdigt.

I dag startede jeg min praktik på Dyrenes Klinik. Et super skønt sted med et fantastisk og lærerigt miljø. Jeg startede dagen med 10 km cykeltur for overhovedet at komme frem - gisp, ønsker ny cykel - det var liiidt hårdt, når jeg nu ikke har cyklet så langt i meeget lang tid. I dag var der ingen operationer, og faktisk en usædvanlig stille dag, fik jeg at vide. Jeg var dog med til en aflivning - min første af slagsen (og kun fordi ejerne gik efter bedøvelsen) - det er nu lidt specielt, det må jeg indrømme. Men det hører sig selvfølgelig med, hvis man som mig, brænder for at komme indenfor det fag. Jeg var også med inde til en konsultation hvor der var tre chinchillaer der skulle kønsbestemmes - det er altså noget af en opgave, selv for den mest erfarne dyrlæge. Dagen er også gået med en masse snak om vidt og bredt - bl.a om min vejning af mad. I dag havde jeg selv madpakke med, men der er faktisk mad derude. Så jeg spurgte om det gjorde dem noget at jeg så havde min vægt med hver dag, så jeg kunne veje maden og skrive det ned. Det gjorde det heldigvis ikke - så jeg kan roligt spise med der OG få det skrevet ned.
Det var virkelig en dejlig dag at starte på, det gjorde mig ikke så meget at der ikke lige var så mange konsultationer, for så kunne jeg lære stedet rigtigt at kende. - Men efter cykelturen hjem, hvor jeg udforskede byen, og fandt en cykelsti der fører næsten hele vejen hjem, ja så er jeg altså mildest talt FÆRDIG! Nu vil jeg lukke de kære små ud, og nyde resten af eftermiddagen og aftenen med kæresten - som også har haft en lang arbejdsdag og næsten også har lige så langt på arbejde - og OGSÅ på cykel. Vi er sikkert et kønt, og brugt par i aften.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar