20 oktober 2010

Starsailor-mood

I dag er jeg endnu engang i et bestemt humør - nemlig Starsailor-humøret. I min verden betyder det at jeg kan høre det samme album igen og igen og igen - lige indtil kæresten kommer hjem og skal bruge sin computer. Så går jeg gerne og skråler med - og er jeg usikker på teksten, så giver jeg google et visit, så jeg kan få teksten på det rene. Er der mon andre der har sådan en mani?


Dengang jeg lærte kæresten at kende, forærede han mig cd'en Starsailor - Love is here. Jeg blev meget hurtigt helt skudt i det album, og hver gang jeg så mit snit til det, så blev det spillet. Tror måske godt at min Roomie på efterskolen, kunne have været lidt træt af det til sidst. Det er lidt svært at beskrive, men når jeg hører det album, så sætter det bare en masse følelser i gang. Både omkring deres tekster, mine oplevelser gennem livet, mine minder fra jeg mødte kæresten, minder fra efterskoletiden (hvor jeg jo hørte det mest) - og så giver det bare sådan en følelse af eftertænksomhed. Love is here, er jo ikke ligefrem et album man render rundt og danser til. Det indbyder mest af alt til at man sætter sig ned og tænker over tingene.
Jeg synes det er super fedt at have et album man kan hive frem, sætte på og med sikkerhed, stadig elske hver og et af numrene. - Og så efter så mange år.
Min all-time favorite på det album er nummer 3 - 'Alcoholic' - teksten er egentligt meget ensformet, men der er bare noget ved den sang der fanger mig.
Jeg havde faktisk aldrig set videoen til den, før nu - den er jeg nu ikke så vild med. Men hvis du har lyst, kan du se den her.
Jeg elsker mine Starsailor-dage!

3 kommentarer:

  1. Tror mere det kaldes perioder i min verden.
    Hele september gik jeg og hørte Mumford & Sons' nyeste skive. Skønt stille og roligt folkrock med smukke tekster.

    Og resten af oktober står fra i dag af i Vomit Supreme 's navn. Kæresten købte deres cd i går, og siden jeg satte den på i formiddags, har den bare kørt non stop. ELSKER at blive overrasket af ny musik. Især når det er lækkert dansk upcoming rock :-D

    SvarSlet
  2. ... og det eneste jeg bed mig fast i, i din kommentar var ordet 'kæreste' :) Der er noget der er gået forbi min næse, men TILLYKKE med ham da :)

    SvarSlet
  3. Hehe har os gået lidt stille på li det punkt. Men takker :-D

    SvarSlet