11 juni 2010

Er der mon nogen...

... der kender til Corgien? Måske er den lykkelige ejer, af sådan en skønhed?
Corgien er en hunderace, bare lige for at slå det fast. Og herhjemme, er vi faldet pladask for den. Vi har altid snakket om, at når tiden er til det,så vil vi gerne have en hund. Racen har vi været ALT andet end enige om. Jeg er typen der ville ELSKE at have en klodset boxer, eller en blid dobermann. Men den har Kommende husbond, altså ikke lige været med på. Men nu, nu er vi langt om længe blevet enige. Vi vil have os en corgi. Vi har masser af tid til at sætte os rigtigt ind i racen, og det at have hund, eftersom vi ikke skal have hund, før vores 4 pelstotter, har taget rejsen over regnbuebroen. Det er i hvert fald planen, som det ser ud nu. Jeg fik æren af at møde de skønneste corgier, da jeg var med min gode veninde til årets Hundeshow. Jeg faldt for dem med det samme. Til de nysgerrige, kan i kigge her, og se hvordan sådan en ser ud. Og til jer der læser videre, så er det samme slags hund, som de har i "Et umage par/Darma & Greg" - den lille af dem. Der er to slags, af racen. Pembroke og cardigan. Hvilken en af dem, er valget ikke faldet på endnu. Som sagt, går der nok længe, før vi anskaffer os sådan en. Men nu kan vi i hvert fald, læse os øre i bolden, omkring info om lige denne race. Jeg har jo indtil videre, læst en masse om alle de racer, jeg har været interesseret i. Nu kan jeg fokusere på denne race - og samtidig nyde tiden, med vores små pelstotter. Ih, hvor jeg dog elsker, at komme hjem efter en lang dag ude, og lukke dem ud af deres bur, og bare se dem tonse rundt, og spille op til hinanden. Jeg elsker at de er begyndt at lege rigtig meget med hinanden, og at de leger sammen alle sammen, og udtrykker deres glæde, ved at komme med den mest fantastiske lyd i verden. En blanding af en "båtte"-lyd og en and. Det varmer altså et dyre-hjerte at se og mærke, når ens dyr har det godt.

Videoen er lånt på youtube, og er IKKE min ilder. Her kan man rigtig høre den skønne lyd, vores kære små kommer med indimellem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar