15 maj 2010

Sandhedens time.

Jeg må indrømme, at det har taget mig meget tid, og mange spekulationer, om jeg nu også skulle skrive dette indlæg. Dette, og de forhåbentlig, mange kommende indlæg om dette 'emne' er egentligt mest for min egen skyld. For at holde mig selv 'i skindet'. Herhjemme er vi jo begyndt at ændre på vores livsstil, med sund kost og motion. Jeg har sågar brugt en formue på ZUMBA-dvd'erne. Og de er formidable! Jeg vil jo gerne tabe mig, MEGET, det er såmænd ingen hemmelighed. Jeg kunne også rigtig godt trænge til det. 20-25 kg ville bestemt ikke gøre noget. Og hvorfor ikke starte nu? Vi er allerede begyndt at spise sundt. Så vidt det er muligt, ingen pasta, ris, kartofler eller hvidt brød. Vi er overhovedet IKKE fanatiske. Men vi har en regel der hedder, at inden for vores egne 4 vægge, der bestemmer vi selv. Bliver vi inviteret i byen, er det ikke sådan at vi siger, "kun hvis der ikke er det, og det, og det..." Det er slet ikke i den dur.
Anyway, spekulationerne omkring alt det her, er gået på... hvordan holder jeg lige fast i at jeg altså skal tabe mig. Gud ved hvor mange gange jeg har prøvet at tabe mig, uden held. Har altid endt med at tage det hele på igen. Så kom jeg i tanke om, det skal dokumenteres. En vejning hver uge, og så skal det skrives ned. Deraf kom så en endnu bedre idé, tror jeg da. Hvorfor ikke tage et endnu større skridt, og så offentliggøre det her på bloggen hver uge. Dét ville i hvert fald være en god måde for mig, at fastholde motivationen på. Ved at vide, at der er nogle der følger mig, i mit vægttab. Måden jeg har valgt at dokumentere vægten på er selvfølgelig, ved at tage et billede, ved hver vejning. Så er der nemlig ingen vej udenom, forhåbentligt vil billederne vise, et mindre tal for hver uge. Dette skulle helst føre mig til min drøm om, på sigt, at tabe mig de 20-25 kg.

Idag starter min 'rejse' officielt.
Det er et MEGET stort skridt for mig, sådan at offentliggøre min vægt. Men nu er det gjort, og der er ingen vej tilbage.

7 kommentarer:

  1. :D så fik du brugt Zumba dvd'erne :D
    og jeg er sikker på at det lykkedes! :D

    SvarSlet
  2. SÅ sejt gjort!
    Gid jeg havde samme mod som dig.

    Jeg er sikker på at vægten nok skal falde! Du har i hvert fald indstillingen til det - Og min støtte!

    Og de dvd'er må jeg da bare låne!!!

    SvarSlet
  3. Du er sej. Jeg kunne også godt undvære en del kilo, så det ville være dejligt, hvis jeg havde været lige så modig som dig.
    Held og lykke med projektet.

    SvarSlet
  4. Eii hvor er DU sej!!!
    Jeg hepper på dig!
    Jeg skriver dagligt (nogle gange over midnat) mine tal ind på http://www.madital.dk/
    - hedder Libra80, hvis du skulle få lyst til at kigge forbi, har i øvrigt også masser af opskrifter, hvis du er interesseret.
    Er i gang med at scrappe mine bedste (sunde)opskrifter, som så bliver uploaded til Picasa... Der er link fra min blog.
    HEP HEP HEP
    Knuz

    SvarSlet
  5. Tak alle sammen. Jeg er nu stadig i tvivl om det var det rigtige at gøre... Vi må se om motivationen har været der, ved næste vejning ;)

    SvarSlet
  6. Hej Lisa.
    Jeg kan ikke logge ind på min blog lige nu så derfor anonymt indlæg :)

    Jeg synes det er virkelig flot og modigt af dig at offentliggøre din vægt herinde. Hvis du føler det kan hjælpe dig til at holde fokus så synes jeg det er en rigtig god ide.

    Jeg er selv igang med vægttab og er gået fra 89 kg til 84,5 kg på ca to måneder. Jeg synes dog ikke selv jeg kan se resultater men det kommer vel, vægten siger hvertfald jeg har tabt mig.

    Flot Lisa, KÆMP FOR DET!


    En motivation er fx også den flotte brudekjole jeg skal sy til dig, som du gerne skal føle dig rigtig smuk i :)

    Knus Cille/Adore Noir

    SvarSlet
  7. En af de mange motivationer, er jo lige præcis, den fantastiske brudekjole jeg skal stå i om et års tid! Du har ret, Cille.
    Du er da selv godt på vej, må man sige. Tillykke med de tabte kilo :)

    Ja, igår, havde jeg en mega dårlig dag, og var meget tæt på at slette indlægget igen, men så idag. så er det hele meget bedre, og jeg er rent faktisk stolt af mit mod, til at lægge sådan noget ud til hele verdens beskuelse. Nu vil jeg gå ind og få svedt lidt, til noget ZUMBA! Er helt vild med ideen om at man ikke må overtræne i ZUMBA, for de første programmer, passer liiiige til, hvad jeg har af energi.

    Hav en rigtig dejlig dag alle sammen :)

    SvarSlet