05 januar 2010

Grove grøntsager

Jeg går jo hos en kostvejleder ifm. at komme ud af denne sukkerafhængighed jeg har. Og selvfølgelig i håbet om at smide nogle kilo, for at kunne gøre det, skal man jo spise sundt. Og i dag fik jeg en rigtig god side, hvor jeg kan se hvor mange fibre der egentligt er i de forskellige grøntsager, hvilke grøntsager jeg får mest mæthedsfornemmelse af at spise. Og den vil jeg da lige dele med jer.

Mere end 4 g fibre pr. 100 g
Porre, pastinak, rosenkål, selleri, persillerod og ærter.

3-4 g fibre pr 100 g
Broccoli og grønne bønner.

2-3 g fibre pr 100 g
Aubergine, blomkål, fennikel, gulerod, hvidkål, hvidløg, løg, majs, rødkål, rødebeder og rødløg.

Dem der IKKE er grove:

1-2 g fibre pr. 100 g
Asparges, bladselleri, champignon, grøn salat, kartofler, peberfrugt, spinat og tomat.

Under 1 g fibre pr. 100 g
Agurk, bønnespirer, iceberg salat, kinakål og squash.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar