06 januar 2010

En kreativ stund.


Ja, ja. Må hellere indrømme det, inden i skal høre det fra andre. Jeg kan til tider være SKINGRENDE SKØR! - Og idag blev en af mine skøre ideer til en realitet. Har længe haft en bar plet på min ene væg, og har virkelig funderet over, hvad der skulle være. Billeder, wallstickers, en stribe tapet... osv. Men så fik jeg den fantastiske idé, at dyrene da skulle lave et maleri!
Så afsted med mig, op og købe et lærred med ramme og 4 forskellige farver.
Som forventet var dyrene ikke vilde med at få smurt maling under poterne - sådan noget klistret stads. Derfor blev det også en hurtig proces. En ad gangen, maling på poterne, lokke lokke med en godbid i den ene ende af lærredet, og så traskede de ellers glædeligt hen og ville have en godbid. Da det var gjort, var det ud og få et dejligt bad. - Som de rent faktisk nød, ALLE SAMMEN. De plejer nu ellers ikke at være vilde med det. Det gik hurtigt og smertefrit, pånær lige med Aslan. Det var stadig smertefrit for ham, men han gad bare ikke. Så da han havde fået maling på poterne og skulle til at gå på lærredet, ja, så besluttede den lille gut sig for at hoppe ned på gulvtæppet. Åååhhh, grønt gulvtæppe. Ikke lige min favorit. Fik hurtigt samlet ham op, så han kunne sætte 'the final touch' på maleriet.
Ved ikke helt hvilket resultat jeg havde forventet af den kreative stund, og til at starte med tænkte jeg faktisk "spild af penge". - Men må indrømme, jo mere jeg kigger på det, jo gladere bliver jeg faktisk for det. Det er jo et dejligt personligt maleri. Et dejligt maleri, som mine dyr helt sikkert har HADET at skulle lave. But I love it!

- Ingen dyr er kommet noget til under processen, udover de alle har fået et dejligt bad efterfølgende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar