26 december 2009

Traditionen tro


Traditionen tro blev d. 25. december tilbragt på sofaen i slap-af-tøj, med mindst mulig aktivitet, inden vi i dag, 2. juledag, skulle op til den årlige julefrokost hos farmor. Arrrh, det passer nu ikke helt, min bror og jeg var ude at gå en kort tur i regnen. Men så blev det heller ikke til mere aktivitet igår. Det skal der jo også være plads til.
Idag skulle vi som sagt, op til farmor og spise god mad. Vi startede som altid med kaffe og lækre småkager og slik imens min bror, bonusfar og jeg tog et spil trivial. Det fik vi hurtigt et par timer til at gå med. Til aften stod menuen på kalkun og hvad der dertil hører. MMM... Det får vi hvert år, og det smager lige godt, år for år. Efter en lille time med slåen-mave var det tid til at vende næsen hjemad, og vi besluttede os for at gå gennem Svendborg centrum, ned til bussen. Der er nu et eller andet over en total forladt by, med en masse julelys der lyser op i mørket. Total forladt var den nu ikke, men der var ikke særlig mange mennesker at se. Nu er vi hjemme i varmen, endnu en aften med rendyrket afslapning i allerbedste stil. De gamle sidder i stuen og nyder et glas vin og musik i fjernsynet. Vi "unge" mennesker sidder herinde hos min bror og slapper af, med lidt surfen på nettet og noget PS2. Imorgen går turen atter hjem til Odense. Min bror tager endnu en gang med mig, så vi hygger os nogle dage ekstra. Næste uge kommer til at byde på hundepasning, hovedrengøring, stor-indkøb og nytårsfest i vores lille hybel på torsdag. Og så lige "nytårskur" om lørdagen hos min kærestes farmor. Der bliver nok at se til. Mon ikke vi er liiiidt trætte når vi igen når søndag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar