31 december 2009

Gang i den lille lejlighed.

De sidste tre dage inden nytår, har jeg haft fornøjelsen af at passe min gode venindes hund, Chili, om eftermiddagen/aftenen, imens hun har været på arbejde. Chili er af racen Engelsk Setter og er en græsk gadehund, som har været så heldig at få et dejligt hjem her i DK. Samtidig med pasningen af Chili, havde jeg igen min bror på besøg i nogle dage. Så her har været gang i den, her på de få kvm. vi har til rådighed. Mandag gik vi en laaang tur omkring Skovsøen her i Odense. Det var en kold men dejlig oplevelse. Jeg nyder virkelig at have "låne-hund" for så kommer man ud på de rigtig lange gåture, en ilder holder jo altså ikke til det samme som en hund. Desværre. Og hvis jeg skulle gå selv, ja så lokker sofaen altså mere end en gåtur alene. Sådan er det bare.
Chili følte sig allerede hjemme efter 2. gang hun havde været her. Og det er jo skønt. Første gang jeg passede hende, var faktisk første gang hun rigtig blev passet ude. Men hun klarede det til UG, og det er som sagt SKØNT at hun bare kommer, og allerede føler sig hjemme. Hun er fuldstændig ligeglad med ilderne, SÅ LÆNGE de er i deres bur. Hvis de bliver lukket ud (selvfølgelig under stor bevogtning) så er det dem, der styrer slagets gang. Så er det Chili der er den "lille".
En af dagene havde vi besøg af en anden god veninde og hendes lille yndige hund, Phoebe. Det var bare SUPER hyggeligt - og det betød selvfølgelig endnu en dag med gang i den. Hundene kunne ikke heeeelt sammen til at starte med, måske det havde noget at gøre med at Chili er en meget rolig hund og Phoebe på 6 mdr, altså har temmelig meget krudt i bagen. Og når man så stjæler kødben, ja, så er man nok ikke lige den mest populære. Dagen gik ellers med at Chili lå på sofaen og sov og Phoebe rendte rundt i hele hytten. Efterhånden tror jeg dog at de indfandt sig med at de altså skulle være der begge to. Phoebe var meget interesseret i ilderne. Hun fik vidst "nusset" en del snude, gennem tremmerne, med vores Aslan. Det var bare kært. Den sidste hundesitter-dag bød på ren afslapning i bedste stil. Chili og jeg lå bare på sofaen, imens kæresten og en ven var ude og handle stort ind til nytårsfesten. Det kunne vi lige klare :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar