22 april 2014

Feriestemning og en update på amme-stop


Aaaahhh! Der har været ren feriestemning herhjemme i påsken - min kære mand har nemlig haft 5 fridage i påsken - FEM! Det har været helt fantastisk. Først tre dage midt på ugen, og så to dage her søndag-mandag. LUKSUS siger jeg bare. Vi har stor-nydt det, alle sammen.

Sidste søndag, palmesøndag, tog Marie Sofie og jeg turen til Svendborg for at bruge dagen sammen med mormor og morfar - og Onkel M der også havde fundet vejen 'hjem' i påsken. Der blev hygget, spist god mad, gået tur, og hygget og spist lidt mere, og om aftenen drog vi hjem igen, og tog min kære lillebror med. Mandag gik med at handle ind til, bage og spise en brunsviger - eller, noget af den, for det var lillebror der havde efterlyst brunsviger, så han fik en halv kage med sig, da han tog af sted om aftenen.

Tirsdag var så mandens første fridag ud af tre, og også dagen hvor vi hurtigt tog den endelige beslutning omkring ammestop - og for lige at give en update på det, så gik det over alt forventning. Larsen puttede og trøstede 3 aftener i træk. Den første nat var jeg inde ved Marie Sofie en enkelt gang, og kunne trøste hende og få hende til at falde i søvn igen, uden nogen form for besvær eller søgen efter bryst. De efterfølgende nætter, sov hun hele natten. Hun vågnede stadig efter en til to timer efter hun var kommet i seng, men Larsen gik ind og trøstede og fik puttet hende på ny. Fredag blev det så min tur til at putte, da Larsen var på arbejde, men det gik også helt fint. Hun har ikke søgt bryst en eneste gang siden, så det er bare rigtig dejligt. Nu skal mine bryster så bare lige 'komme sig' igen og holde op med at være så ømme - men var det vidst også det. Det er en lidt mærkelig fornemmelse, ikke at amme mere - ikke i forhold til pigebarnet, men mere, at nu må jeg gerne drikke mig et glas vin, uden at skulle tænke på at jeg skal amme. Jeg kan også tage ud en aften, hvor Larsen er hjemme - eller lade hende passe ude, uden at skulle være hjemme hos hende, til sengetid, fordi hun skal ammes for at kunne sove. Det er nu altså noget af en befrielse.

Mandens tre fridage gik med ren og skær afslapning og et kort besøg af hans bror, den ene dag. Fredag og lørdag, var pigebarnet og jeg så alene igen, men lørdag fik vi skønt besøg af en god veninde fra min mødregruppe og hendes dejlige datter. Jeg havde lovet af tage nogle billeder af hendes datter, og det blev i lørdags. Det blev en del gode billeder, imellem de virkelig mange billeder jeg fik taget på den korte tid, så dem glæder jeg mig til at sætte mig og få kigget ordenligt på og leget lidt med, men ikke mindst, til at give dem videre til min veninde og hendes mand. De har fået et par enkelte smagsprøver og var glade, så det er jo kun dejligt.
Funny story: Larsen skulle møde sent lørdag og var hjemme imens de var her, og vi talte om løst og fast, og pludselig viser det sig at Larsen og min nyfundne venindes mand er fra samme by og har leget sammen som små - så er verden pludselig ikke særlig stor.

Søndag var vi hos farfar for at finde påskeæg med det meste af familien på den side - endnu en hyggelig dag der blev tilbragt i haven, vejret var jo helt igennem fantastisk - helt højsommer-agtigt. Om aftenen blev der tændt op for grillen og der blev grillet pølser til den helt store guldmedalje. I går tog vi endnu en slappe-heeeeelt-af-dag, inden hverdagen med en arbejdende farmand igen bankede på døren. Nu går vi jo så småt ind i konfirmations-sæsonen, så det bliver nok ikke meget vi kommer til at se til ham den næste måneds tid. Af samme grund har vi virkelig nydt at have flere dage sammen her i påsken og jeg ved at især pigebarnet har stor-nydt at have sin far hjemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar