20 marts 2014

Aslan 6 år ♥

Åååååh samvittigheden nager mig! Jeg havde faktisk ikke glemt ham, hele dagen gik jeg og tænkte at jeg som minimum skulle nå et indlæg til ham. Men så fik pigebarnet et af sine mange hysteriske flip, og pludselig var klokken mange og sengen vandt over computeren - dagene efter, ved i hvordan er gået. Så med stor forsinkelse og et undskyld til min skønne gamle dreng....


Fredag d. 14. marts, blev Aslan hele 6 år! Stort tillykke til vores gamle dreng . Dagen brugte han, som alle andre dage, godbidder, sove og tjekke op på hvem der nu sad i sofaen.

At Aslan fylder 6 år nu, har jeg det lidt anstrengt med, lidt er faktisk en underdrivelse, jeg har det MEGET anstrengt med det. Grunden til dette er, at de andre ildere vi har haft, kun er nået at blive 6 år. Efter de hver især var fyldt 6, blev de syge og vi fik dem aflivet, da det var det mest værdige. Så at Aslan nu er blevet 6, det huer mig ikke, når man tænker i de baner. Ifølge hende opdrætteren der havde Aslan, blev han nok max 3 år, for hun havde fået ham hjem fra en der havde købt ham i en dyrehandel, i troen om at han var en hun, så man ved slet ikke hvor han stammer fra. Ifølge vores dyrlæge, så har vi fra start fået at vide, at vi skulle være glade for hver dag vi havde Aslan - han har nemlig en forstørret milt, som der kan springe når som helst, men som der ikke kan gøres noget ved. Det var hvad han sagde, da vi lige havde fået en lille få måneder gammel Aslan hjem. Nu er han 6 år og vi er yderst taknemmelige for at han stadig er hos os. Milten er vidst noget stærkere end først antaget, for han har da taget sig nogle slag gennem årene, fra de andre dyr, uden der er sket noget. De gange vi har måtte ringe til dyrlægen for at bestille tid til aflivning, har dyrlægen alle tre gange (lyder ret makabert) spurgt om det var Aslan - så, der må være noget om snakken. MEN han holder ud. Han er ved at være en gammel dreng, og han er på ingen måde lige så vild og legesyg som i sine unge dage. Han trisser stille og roligt rundt efter os, nyder sine godbidder og henvender sig selv til os, når han mener det er tid til at nusse og putte. 

Tillykke med de 6 år, søde, skønne, rare Aslan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar