02 februar 2014

Boligdrømme // Soveværelse

Vi ligger syge herhjemme, Marie Sofie og jeg. Jeg startede ud fredag og i morges fulgte pigebarnet efter, og hun er hårdt ramt af det snot der, det lille pus. Når man sådan 'ligger' syg, så kan man jo passende bruge tiden på at dagdrømme lidt.


Vores lejlighed halter stadig lidt meget, når det gælder indretningen - som nævnt tidligere, så er vi gode til at finde på primitive funktionelle løsninger, indtil vi får råd til eller finder det vi gerne vil have. Problemet er så bare at når vi først har fundet på noget der fungerer, så holder det jo faktisk længere end først tænkt, for så tænker vi ikke som sådan over at vi egentligt skal have købt noget andet - i hvert fald ikke før de primitive løsninger falder sammen, som det for længst er sket med min fine flyttekasse-reol, der fungerede som plads for vores håndklæder, sengetøj osv. 

Soveværelset er det rum der mangler mest. Det er ufærdigt og minder mest af alt som opbevaringsrum med en seng i. Nu er vi endelig blevet enige om hvilke klædeskabe vi vil anskaffe os, nemlig to styks af dem på billedet. Egentligt var den oprindelige plan, tøj på bøjle hængende frit, og så en kommode til alle småtingene, såsom sokker, undertøj osv. MEN det bliver simpelthen for rodet at se på, og tøjet bliver også ret støvet af at hænge frit. Så for at få 'ro', har vi besluttede os for at få skabe, og så har vi valgt at finde nogle skabe, hvor vi kan gemme ALT væk, sådan så der ikke er nogle faste 'øjenbæer' i soveværelset. Ved at gemme alt væk i skabene, får vi så også mere plads, og jeg var ikke længe om at begynde at drømme om at få et skrivebord ved altanen. Et sted hvor alt det jeg altid har gang i, kan ligge fast og kan få lov til at ligge fremme. Lige nu bruger jeg vores spisebord i stuen, og det er lidt trist altid at skulle pakke tingene væk, for at vi kan sidde der - det gør også at når det først er pakket væk, så kan der godt gå lang tid før det bliver fundet frem igen. Nåh, men et fint lille skrivebord, med en lille lampe, pynteting og ren og skær hygge. Mit helt eget bord. Larsen har jo sit eget bord med sin computer osv. i stuen, så kan jeg få min plads ved altanen og vinduet i soveværelset. Jeg drømmer også om, med tiden, at få et nyt sengestel, der passer lidt mere til os, end det vi har nu. Det bliver dog nok ikke lige det første der bliver skiftet ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar