20 november 2013

Navngivningsfest

Ved i hvad der er lidt trist? At komme hjem efter en fantastisk dag, og komme i tanke om, (og se) at man ikke har nået at tage bare halvt så mange billeder som man gerne ville i løbet af dagen. Sådan er det vidst bare når man også skal være værtinde. Men udover billeder af alle gæsterne, fik jeg da taget lidt af mad, borde osv. 

Vi havde valgt det helt enkle og prøvede at holde det i et farvetema der matchede invitationerne, nemlig grå og lyserød. Grå duge og lyserødt pynt. Eames elefanter, som jeg blev temmelig træt af at folde allerede halvvejs, og så krydderi-glassene som udgjorde fyrfads-stager, som både Larsen og jeg blev temmelig trætte af at klippe små tape-trekanter til. Jeg havde ellers også tænkt lyserøde balloner i loftet og lyserøde blomster på bordene, men tiden indhentede mig simpelthen, så de planer blev ikke ført ud i livet.

Vi havde et væld af mad og kage - ALT for meget faktisk. Men det med kagen, tager jeg på min kappe. Jeg har simpelthen ikke tænkt over at nedjustere lidt, i takt med at det der oprindeligt bare skulle være en hyggeligt fest med et stort kagebord, blev til sandwich, kage og suppe. Så der blev stadig bagt kage, som var det kun det, der stod på menuen. (Og undskyld til dem der hjalp med at bage, i kunne godt have nøjedes med det halve.) Selvom jeg er af den overbevisning at man hellere skal have for meget end for lidt, så vil jeg gerne indrømme at vi havde alt for meget i overskud.

Nåh, men vi havde vores debut, og på trods af de store og mere end rigelige mængder mad - og en masse ekstra drikkelse vi glemte at få sat ind i løbet af dagen, ja, så hyggede vi os, og tror og håber også, at vores gæster gjorde (- og ikke tørstede alt for meget).
Vi havde en fantastisk dag med familie og vores aller tætteste venner - og det er dét der tæller!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar