25 oktober 2013

11 x burde

Barnet sover - scchhyyy.

Egentligt, så burde jeg lægge det rene tøj sammen og på plads, som har stået i IKEA-posen siden... fredag... altså i sidste uge...? Jeg burde også pakke fødselsdagsgave ind til i morgen hvor vi drager mod Svendborg for at holde fælles fødselsdag. Jeg burde måske også snart se at komme i gang med forberedelserne til navngivningsfesten, som er om 14 dage - tæller det hvis der er styr på det hele, altså, oppe i mit hoved? Jeg burde også lægge barnet i barnevognen og trille på posthuset med det fine sæt tøj jeg havde købt til hende, til hendes fest, men som der er fejl på og derfor skal returneres. Jeg burde ordne negle. Jeg burde få ryddet op efter, at have splittet papkassen med tingene fra zalando i atomer. Jeg burde tage mig noget at spise. Jeg burde i hvert fald ikke sidde og være et klik fra at bestille julegaver hjem, når alt hvad vi har af penge lige nu, skal gå til festen. Jeg burde måske også gå ned og se om det kunne blive til en enkelt vask. I stedet sidder jeg her - med den bærbare på skødet og pigebarnet sovende ved min side. Normalvis ligger jeg hende ind i hendes seng på hendes værelse, når hun sover, men ikke lige denne lur - hun er nemlig sur og tvær i dag - så i dag flytter jeg mindst muligt på hende - nu hvor hun endelig sover.

Der er rigtig mange ting jeg burde, når hun sover, men i stedet sidder jeg bare og glor ind i en skærm - jeg er træt med træt på efter en urolig nat og en morgen hvor jeg ikke engang registrerede at Larsen tog af sted. Han var dog sød at skrive en lille hilsen til mig på tavlen. Larsen er på arbejde hele dagen og aftenen med, så jeg burde faktisk bare klappe den bærbare sammen og lægge mig ved siden af pigebarnet, dufte til hende og lukke mine øjne - det tror jeg at jeg gør, bare lige lidt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar