17 maj 2013

Bliver man en dårlig mor, hvis....

... man ikke kan overskue at skulle købe tøj til sit endnu ufødte barn?

Gang på gang, når jeg er i butikker med tøj til børn, stiller jeg mig i baby-afdelingen, kigger hurtigt rundt og bliver hurtigt opkogt og nærmest også en smule dårlig. Jeg giver op inden jeg er begyndt. Jeg kan simpelthen ikke overskue det der med at skulle købe en hel garderobe ind til Baby M. Det er jo ikke fordi jeg ikke vil - jeg kan bare ikke magte det. Heller ikke selvom jeg deler det op, og køber få ting ad gangen. Hvad skal man købe, hvordan skal det se ud, hvad er realistiske køb til årstiden osv. osv. osv. Så er det nemmere at vende om og gå sin vej, frem for at tænke videre over det. Det får jeg, og især Baby M jo midlertidigt absolut intet ud af - at jeg bare vender rundt.

I dag har jeg så, med hjælp fra min bror, fået kigget igennem hvad det rent faktisk er lykkedes mig at få anskaffet, og der er skrevet liste op og liste ned om hvad der stadig mangler. Listerne pakker jeg i min kuffert og næste weekend, drager jeg mod den skønneste veninde, som ELSKER at købe ind til babyuniverset. Lige der er vi total modsætninger, hun elsker det og jeg slap gerne hvis jeg kunne - det kan jeg ikke helt, men jeg kan 'mildne' oplevelsen og få hjælp, og hvad er så bedre end at alliere sig med én der hellere end gerne vil, og som har været det hele igennem en gang før. Så vi tager en eller flere shoppeture på mit besøg, ture der står i Baby Ms tegn, og som forhåbentligt vil resultere i at der bliver streget en masse (helst det hele) på alle listerne.

2 kommentarer:

  1. Jeg LOVER at vi kan strege det meste, og resten vil du blive klædt kyndigt på til selv at købe efterfølgende :-)

    Og så har jeg jo altså også allerede en del liggende herhjemme til dig, Baby M bliver fantastisk uanset hvad tøj hun har på, ærlig talt er hun nok ligeglad hvordan hun bliver klædt, så længe hun har sin mor og får tonsvis af omsorg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg HÅBER da hun er ligeglad - kærlighed skal hun nok få uendeligt meget af.
      Men jeg er VIRKELIG glad for at du vil hjælpe, bliver dejligt at strege ud og at få ordnet det hele. OG det bliver skønt at se dig :)

      Slet