26 april 2013

Prioriteter

Det der med prioriteter... det er vi faktisk ikke særlig gode til herhjemme for tiden.
For 14 dage siden, da jeg fik flyttekasser hjem, var jeg bare hooked på at komme i gang med at pakke alt ned, kunne nemlig ikke vente med at komme væk herfra. Det kan jeg stadig ikke - men nu er det bare som om der ikke lige er timer nok i døgnet i den kommende tid. Jeg er nok kommet til at prioritere i en rækkefølge der ikke helt med på, at vi altså (forhåbentligt) flytter om under en uge.

Planen var at begynde så småt at pakke ned, få styr på alle de praktiske ting der er i forbindelse med en flytning. Bl.a. tale med banken, melde flytning, arrangere rengøring af hytten her osv. Hvis jeg nu bare tog en enkelt eller to kasser hver dag, så ville det pludselig være d. 1. og så ville vi være helt klar. Jeg står jo lidt alene med det, og det er både selvvalgt og så alligevel ikke. Altså, Larsen har jo travlt med arbejde i denne tid med konfirmationer osv. Så han er ikke til megen hjælp. Jeg er dog blevet tilbudt af venner og familie at de gerne vil komme og hjælpe, men der har jeg det bare sådan at jeg gerne selv vil pakke ned, så jeg ved hvad der er i de forskellige kasser. Anyways, planen holdt nogenlunde til at starte med. Men så tog jeg mig lige den der 'fridag' sidste fredag, hvor jeg havde brug for at koble totalt af og ikke skulle tænke i noget som helst praktisk. Bare fede den på sofaen. Det gik også meget godt - det gjorde det så også lørdag, søndag og endnu bedre gik det mandag, da Larsen havde en fridag og vi egentligt skulle have taget en tørn, men vi begge var total energiforladte og i stedet kastede os ud i en masse overspringshandlinger, f.eks. satte vi os til at se Ringenes Herre 3 extended edition, som 'kun' varer 4 timer og 20 min.
Nåh, men Larsen forsikrede mig om, og gør stadig, at vi nok skal nå det. Det skal vi da nok også, jeg gruer bare for at det bliver som da vi flyttede sidst. Sent om natten, netop hjemvendt fra en konfirmation, skulle vi pakke resten af lejligheden ned, fordi vi havde valgt at flytte dagen efter. Jeg var så træt og drænet for energi, at jeg intet kunne overskue. Så det endte med at jeg satte mig ned og hylede i et væk. Så smed Larsen mig i seng, klarede resten og næste morgen, da folk kom og skulle hjælpe, var vi klar til at flytte. 

Jeg er stadig temmelig energiforladt, endda med en kvalme og svimmelhed der lurer lidt indimellem, men jeg prøver at tage mig lidt sammen - der skal ske så mange ting i de 14 dages tid her, at der ikke rigtig er tid til at nedprioritere nedpakningen. I tirsdags var vi til forældre- og fødselsforberedelse, ikke noget at råbe hurra for, men det må komme i et andet indlæg. I går var der så scanningen, og inden da var jeg lige oppe at handle, hjem med varer, op i byen for lige at købe ind til en takke-gave. Søndag står den på 70 års fødselsdag hos Larsens farmor, tirsdag skal jeg til den længe ventede sukkerbelastning. Så er det d. 1. og så skulle vi jo gerne flytte - om lørdagen er der så 10 års jubilæum med efterskole-folket, og om mandagen, ja så skal jeg til jordemoder. Så der er rigeligt at lave, og pga. min 'tilstand' så er jeg ikke så god til at skulle flere ting om dagen, det ødelægger min krop fuldstændig, og den skulle jeg jo altså også gerne lige passe på i alt det her. 

I dag har jeg dog (igen) valgt at prioritere anderledes - hvis jeg tør... Jeg tager en 'fridag' og tager til fødebyen for at spise varme hveder med de gamle. Min mor og jeg blev enige om den anden dag, at man sagtens kan spise varme hveder på Stor Bededag også, så det gør vi. Det bliver nu meget rart lige at komme ud, få et afbræk - og desuden også at se deres nye lejlighed, nu med møbler.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar