10 november 2012

Super Gastro

Har været et smut ude i den virkelige verden i dag, til trods for jeg ikke er helt på toppen. Men hvad pokker, de kloge siger at det hjælper med lidt frisk luft. Det var i hvert fald Larsens argument i aftes, da han ringede hjem og sagde at han havde fået tidligt fri, men at han nu stod i den situation, at hans cykelnøgle var knækket - INDE i låsen - om jeg lige kom forbi med noget værktøj? Hvad man ikke gør for ens store kærlighed hva - afsted med mig på cykel, total svedig, hostende og hakkende. Ikke et kønt syn for at sige det mildt - alligevel skulle jeg da liiige ind og hilse på Larsens nye kollegaer, selvom han havde sagt at jeg ikke behøvede at komme ind. Tsk tsk. Nåh, håber jeg ser bedre ud næste gang jeg skal møde dem. 
Til morgen synes Larsen lige at han skulle fortælle mig om en rigtig fed ting, noget der lød rigtig lækkert - han synes da at jeg skulle køre ud i Bazaren og gå i Supergastro og købe noget af den lækre is, han havde lavet dertil i går. Ikke bare hvilken som helst is, men en brunsviger-is. En flødeis, med små stykker af ægte fynsk brunsviger. På den note, ja så tog han på arbejde. Efter en del overvejelse, så endte jeg med at beslutte, at sådan en is da skal smages. Så jeg cyklede den lange vej ud til Bazar Fyn (okay, så langt er der heller ikke) for at købe den omtalte is, så jeg havde noget af overraske Larsen med, når han kommer hjem i aften. Jeg når ud til Bazaren, når lige at stå af cyklen, og så er der en stor vogn der dytter af mig - tror i så ikke at det er min elskede Larsen, der lige har leveret lidt til Supergastro og nu er på vej tilbage til madhuset. Der røg den overraskelse, han vidste jo godt hvad jeg skulle dér. Nåh pyt, jeg fik et hej og et kys, så kan jeg lige klare resten af dagen uden ham. Tænker han nok er sent hjemme i dag, nu hvor det er Mortens Aften. Imorgen har han heldigvis fri, det samme har jeg, så vi skal vidst bare nyde fridagen, hinanden og hans brunsviger-is. Ja ja, for jeg har jo købt en af de bøtter HAN har lavet.

Supergastro er et lille hyggeligt supermarkeds-agtig-butik i Bazar Fyn, hvor du kan købe friske råvarer, nybagt brød og en masse andre spændende og lokale ting fra gårdbutikken. Manden bag, er den samme som har gang i alle mulige andre projekter, OG er Larsens nye chef. Jeg spår at vi kommer til at handle der rigtig meget, det er nogle lækre og super friske ting de har og det er faktisk ikke fordi det koster mere end hvis du handler i de almindelige supermarkeder. I alm. supermarkeder kan man jo oftest kun købe ting i større mængder, i Supergastro kan du gå ind og købe råvarerne enkeltvis, så hvis man kun skal bruge en enkelt rødbede, så kan man købe det, fremfor en pose. Har du lyst til at kigge ind hos Supergastro, så synes jeg du skal tage et smut ud i Bazar Fyn - er du ikke lige i nærheden, så kan du se mere om Supergastro på facebook, søg på Supergastro - et gastronomisk supermarked.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar