16 november 2010

Tilbage på pinden.

Så sidder jeg her igen. I et koldt og upersonligt lokale, i Vestergade. Jeg sidder på den samme stol, på den samme plads, med den samme kedelige dagsorden - at skrive ansøgninger. Skrive, skrive, skrive - der er faktisk snart ikke mere at søge. Ikke for mit vedkommende. Jo, jeg kunne da godt skrive en ansøgning til stillingen som overlæge på OUH, men så igen, jeg har nok ikke liiiige kompetencerne til det, tror i? Jeg er gået i gang med at lede efter et nyt praktiksted. Jeg prøvede at ringe til vores egen dyrlæge, men han havde simpelthen ikke plads til nogle praktikanter før efter jul. Æv. Nu sidder jeg så og overvejer at finde en praktikplads i Hillerød. Det kunne være så fedt, hvis jeg kunne finde en plads derovre, og at de kunne tilbyde mig alle 4 uger. Hvis det lykkedes, så kunne jeg flytte ind hos min aller dejligste roomie og hendes lille familie - det er selvfølgelig hvis farmanden i familien giver lov. Men nu skal jeg selvfølgelig også lige høre om de er interesseret i at få mig i praktik, nogle steder i Hillerød. Kunne være så dejligt!
Jeg savner allerede hverdagen på Dyrenes Klinik, det er virkelig en praktik der har gjort indtryk på mig - og en praktik jeg kan plapre om i evigheder. Det er vel en god ting, er det ikke?
Jeg sidder og tæller minutterne til jeg har fri - der er dælme mange. Når jeg har fri skal jeg op og give den gas på crosstraineren, og nok også liiige en tur på løbebåndet. Jeg skal også have betalt for min programlægning på mandag, så mine allersidste penge ryger i dag. Når jeg har fået rigtig røde kinder, skal jeg have handlet ind til aftensmaden. I dag står den på hakkebøf med feta, rodfrugter og tzatziki. Jeg skal også lave maden i dag. Kæresten har nemlig lagt sig med en rigtig slem forkølelse. Jeg tror nu der er mere i det end kun forkølelse, en influenza måske. I aftes skulle vi pludselig have tændt for varmen alle steder, og han gik ind og lagde sig helt under dynen, med alt sit tøj på. Stakkels kæreste - og så utrolig bleg at se på. Jeg håber han snart kommer på benene igen. Jeg bryder mig ikke om når han er syg - for når han er syg, så er han RIGTIG syg! Chili er blevet hentet her til formiddag, så nu går der nok meget længe før hun skal passes igen, jeg tror nemlig ikke hendes mor vil undvære hende mere, i meget lang tid. Men vi har da grovhygget os, så længe det varede.
I morgen aften skal jeg til hvalpeaften på klinikken, det kommer til at omhandle sundhed og pleje af hvalpen. Alle er velkomne, så står du og har lige fået en lille ny hvalp, eller overvejer du at få en, så ring og tilmeld dig - og få en masse god viden om hvalpe-livet. Du kan se mere info her. De byder også på kaffe og kage, hvis det kan lokke lidt - og jeg skal hilse at sige, at det er nogle gode kager man får på klinikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar