27 august 2010

ADVARSEL: Bryllup og følelser!

Iiiih, altså. Jeg har jo fundet denne super behjælpelige og enormt hyggelige hjemmeside. www.bryllupsklar.dk - hedder den. Og der kan man stort set finde alt mellem himmel og jord. deriblandt bryllupsberetninger. Jeg har læst nogle stykker nu...Og puuuh... Jeg er jo bare SÅ følsom, så bare det at sidde og læse om folks bryllupper, får mig til at få våde kinder. Så nu er det jeg tænker... findes der mon en pille man kan tage, så man ikke er så dælans følsom, især på sin bryllupsdag? I så fald skal jeg have anskaffet mig sådan én. Ikke for at være UFØLSOM på vores store dag. Men for ikke at ødelægge make-up og alt andet ved, at tårerne triller dagen lang. - Og for at folk ikke tror jeg er dybt ulykkelig! Jeg må indrømme at jeg gruer lidt for, at jeg ikke kan styre mig. Jeg kan få tårerne til at trille ved de mindste ting - og det er faktisk ikke noget jeg kan gøre for, de har deres eget liv. Om det så er noget i fjersynet jeg sidder og ser. Senest sad jeg og græd - ja, ikke små tårer eller snøft - jeg GRÆD da Grissom skulle tale ved Warricks begravelse i CSI. Come on! - det er endda fiktion! Sange, taler og lign. kan også få mig til at snøfte, også selvom det er til en glædelig begivenhed - og også selvom jeg måske ikke kender 'taleren'. Jeg overvejer jo stærkt at frabede mig alt hvad der hedder taler, sange osv. til brylluppet, fordi de kommer jo højst sandsynligt til at omhandle os, og så skal i bare se en tudemarie! Men det kommer nok ikke til at holde, så jeg må hellere få skrevet en masse klenex-bokse på listen... Især hvis Kommende husbond beslutter sig for at sige noget. Puuuuh...! så ender det da helt galt. Og det værste er egentligt ikke at jeg fælder en tåre - eller mange - men det er det der med at stoppe igen. Åååh altså! Men når det så er sagt, så er vi igen inde i en periode, hvor vi er i FULD gang med planlægningen. Og det er SÅ hyggeligt! Vi er begge med i det, og jeg er glad for at det ikke KUN er mig, der skal planlægge. Faktisk ville jeg sagtens kunne overlade planlægningen til Kommende husbond, hvis det kom dertil. I ved, noget a la "Hvad bruden ikke ved" - for 100.000 kunne jeg sagtens lade ham stå for det hele.

1. Vi er meget lig hinanden med hvad vi vil og ikke vil have.
2. Vores bryllup kommer rundt regnet til at koste 40.000,- så det er 60.000 ekstra til udskejelser.
3. Det er ikke kun mig der ved, at jeg ville kunne overlade det hele til ham. Jeg har haft et par veninder, der har været 110% sikker på at jeg ville overlade det hele til herren, without a doubt.

Når jeg nu har rost herren og hele planlægningen, så skal det lige siges at han i dag havde nerver til at kalde mig bridezilla. (!!!!) - Og er der noget jeg ikke er, så er det at være emsig over alt det her bryllups-noget. Jeg er vidst nok den mest down-to-earth-bride-to-be der findes. I hvert fald i min verden. Men jeg fik da vidst også fortalt ham, at det brød jeg mig bestemt ikke om at blive kaldt. Han sagde da heldigvis at det var i sjov. Bryder mig altså nu ikke om at blive sammenlignet med sådan en her. Skøre mand altså.

Billedet er fundet på google.

2 kommentarer:

  1. Jeg kan alt for godt forstå dine tanker. Jeg var også selv meget nervøs over at jeg også er sådan en tudemarie men det er bare ikke til at vide hvordan man reagerer. Jeg selv klarede det ganske godt og skulle bare ikke kigge på mine veninder i kirken og så fældede jeg lige en tåre da min far holdt tale. Vi havde aftalt at gommen og jeg ikke ville holde tale til hinanden. Nyd forberedelserne og god weekend.

    SvarSlet
  2. Jeg håber det ender som med dig. For jeg er godt nok sentimental. Også selvom der holdes taler der ikke er til mig, og af folk jeg ikke kender. Det er virkelig forfærdeligt. Tak for det - og god weekend til dig også :)

    SvarSlet