14 marts 2010

Efter 4 stive timer med DSB. . .

. . . kom jeg hjem i varmen, og fik mad og drikke.
De sidste 4 dage har jeg været på det traditionelle besøg hos min gode veninde og hendes lille familie. Besøget var som altid super skønt. - Hyggeligt samvær, tøsefnidder med veninde, skabe sig tosset med Mynthen, projekter (dem er der altid nogle stykker af) - denne gang bød besøget dog også på 'Sutter & Salmer' og en tur i mødregruppe. SUPER hyggeligt med alle de små børn.
Billeder blev der også taget, af Mynthe-pigen, dem kan du se her.
Idag skulle jeg så hjem. En tur der normalt tager omkring 2 timer. Idag skulle være en undtagelse - som det faktisk har været ret ofte, de seneste gange jeg har været med DSB. Først kørte der intet s-tog fra Hillerød. Der var sat tog-bus ind mellem Hillerød og Holte, grundet noget signal-pjat.
Busserne var dog ingen steder at finde, og ud af højtaleren lød " Togbusserne vil ankomme inden for 30-45 min." ... HMMM! Venindes kæreste var dog så VENLIG at køre mig til Holte, så jeg kunne tage et s-tog derfra. Da jeg langt om længe kom ind på Hovedbanen, ja, så kører der absolut ingen toge til Fyn, før næsten en time efter, jeg var ankommet. Ja ja, så måtte jeg jo fordrive ventetiden på Hovedbanen. Det gjorde jeg ved at besøge The Body Shop, hvor jeg da også fik brugt lidt penge - og fik et par stempler på medlemskortet :)
Endelig kom jeg med toget mod Odense, der heldigvis var et lyntog, og kl. 19.40 gik jeg ind ad døren herhjemme, PRÆCIS 4 timer efter, jeg var gået ud af døren hos min kære veninde i Hillerød. Puuuuh. HADER efterhånden DSB. Synes jeg har kørt nok i tog... for resten af mit liv! (Kæreste og jeg, havde en del år, hvor vi pendlede frem og tilbage til hinanden hver weekend)
En bil og en masse penge, ville være perfekt til mine Hillerød-besøg. Men må nok nøjedes med DSB. De er trods alt billigere at rejse med, end at skulle køre i bil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar