11 oktober 2013

3 måneder

For 3 måneder siden, på præcis dette tidspunkt, havde vi nydt de første timer af vores datters liv, ganske alene, uden at der var nogle der vidste at hun var kommet til verden. På dette tidspunkt begyndte vi at ringe og skrive rundt til familie og venner med den glædelige nyhed. 

I dag har vi været været inde til 'store stikkedag' hos den søde sygeplejerske i vores lægehus. Jeg fik mit tredje HPV-stik, som havde været udsat længe på grund af graviditeten. Marie Sofie skulle have sin 3 måneders vaccination - sine første stik. Hele 2 stik. Hun græd lige da hun blev stukket, den første var ikke så slem, men gråden var lidt dybere ved det andet stik. Men lige så snart hun kom op til sin farmand, så var det et overstået kapitel. Hun var SÅ sej! Jeg havde ellers gruet for at hun skulle græde voldsomt hele dagen, lige fra hun blev stukket og til langt ud på aftenen - men nej. Farmand er god til at trøste. Der gik max 2 min. efter hun var kommet op til Larsen, før hun igen smilte stort.

Larsen skulle direkte på arbejde efter vores besøg, så jeg gik en lille omvej hjem, så vi fik lidt frisk luft. Marie Sofie faldt hurtigt i søvn, faktisk allerede inden vi forlod lægehuset. Herhjemme har hun også bare sovet og sovet stort set hele dagen. Kun lige afbrudt af at skulle spise. Hun har dog også været temmelig ked nogle gange herhjemme i dag, på en helt anden måde end hun plejer. Jeg tænker det hele skyldtes vaccinen. Jeg valgte at droppe alle de efterfølgende planer for i dag, og i stedet har vi bare taget en sofa-dag. Nu ligger hun ved min side og dasker lidt til sit legetøj, imens vi venter på at Larsen kommer hjem og holder weekend med os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar