23 september 2013

Mødregruppe


I dag lagde vi hjem til første møde med mødregruppen. 4 søde kvinder med hver deres baby, indtog stuen til ren og skær hygge. Jeg havde været ret spændt og også en smule nervøs - for hvad nu hvis det ikke var nogle man kunne med, så kunne jeg jo ikke bare smutte, når det blev holdt her. Men der var ingen grund til de 'bekymringer', for det var super hyggeligt og vi snakkede godt sammen. Det var lige hvad jeg havde brug for, at mødes med nogen i samme båd og tale om alt det man ikke synes man gider dele eller belemre familie og venner med. Marie Sofie er den ældste, og den yngste er en 3-4 uger, 4 piger og en enkelt dreng. Da de kom i formiddags, havde jeg Marie Sofie på armen, men hun faldt hurtigt i søvn. Jeg forsøgte mig med at lægge hende ind i hendes seng på hendes værelse, et sted hun ikke sover særlig længe ad gangen - det bliver oftest kun til 10 minutters lure. Men ikke i dag, i dag sov hun hele besøget væk, inde hos sig selv, i sin egen seng. Hun vågnede lige som de sidste var ved at gøre klar til at gå. Så hun tog imod dem, og sagde farvel. Sikke en værtinde. Men det passede mig fint, for så kunne jeg servicere lidt. Jeg havde ellers sat mig for at det ikke skulle være det store, et franskbrød fra bageren og noget kaffe og the, så ville det være fint. Larsen synes dog at vi skulle have noget hjemmebag, og da han alligevel skulle møde sent i dag, så stod han op og bagte boller og skar frugt ud til os. Fancy pancy. Fik dog fortalt pigerne, at det altså ikke var for at sætte en standard og at det ikke nødvendigvis blev sådan hver gang - at det var bare Larsen der havde lyst til at forkæle os. Er der noget vi ikke skal, så er det at have følelsen af, at man er tvunget til at diske op med det helt store, eller skulle overgå hinanden. Men det var vi vidst alle enige om. De var rigtig søde alle sammen, og jeg tror at det kommer til at blive en rigtig god gruppe. Én ting har vi allerede til fælles, altså, udover at være førstegangsmødre - ingen af os drikker kaffe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar