24 juni 2013

Cravings


Jeg er ikke sluppet helt uden om at have cravings for visse ting, her i min graviditet - dog har det ikke været noget vildt og voldsomt, og jeg har næsten altid sørget for at have det hjemme i de perioder, hvor jeg nu har haft lyst til noget særligt. Ikke noget med drueagurker direkte fra glas, eller andre 'typiske' ting, som man hører om. De første uger hed det, ting der knaser - knækbrød, chips, ristet brød. Ting jeg slet ikke kunne få ned, ej heller turde tænke på, var alle former for æg og makrel i tomat. To ting jeg ellers spiser ivrigt. Men det var nok også lige så meget på grund af kvalmen. Især de franske kartofler, var og er et hit, dejlige salte chips - jeg har ellers aldrig brudt mig særlig meget om almindelige chips med salt, syntes de har været kedelige, der skulle noget smag til - men nu, nu er det de eneste jeg har allermest lyst til, hvis jeg er i chipshumør.
Her sidst i graviditeten, og heldigvis fordi det jo nu også er sommer - siger kalenderen i hvert fald, så er min craving faldet på vandmelon. Åh, jeg kan hurtig få sat sådan en melon til livs. Det eneste trælse ved at det lige er en vandmelon, som jeg lyster er, at man aldrig kan se hvordan de ser ud indeni inden man køber den. I kan nok godt forestille jer, skuffelsen i mit ansigt, når man kommer hjem med sådan en der lyder og ser god ud udenpå, men som så ikke er særlig moden og bare smager af vand. Altså, jo jo, vandmelon, men de må gerne have den der sommerlige sødme i smagen. Men jeg skal nu nok få spist den alligevel. En anden ting der også sniger sig ind under min cravings-kategori, er danske jordbær. Især dem der bare er super søde - og ikke som dem jeg sidst købte, der virkelig var syrlige. Ikke fedt.

Jeg har endnu ikke 'udnyttet' graviditeten, til at få lokket Larsen til at hente hvad jeg lystede kl. lort om natten - det tætteste vi kommer er, at han har været sød at lave ting til mig, hvis jeg har haft lyst - og så gik vi en aften omkring midnat på tanken, fordi jeg havde lyst til chokolade. Det er vidst det 'vildeste' vi (endnu) har oplevet i forbindelse med cravings.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar