23 marts 2013

Just one of those pregnant days.

To smadrede glas og en juice der skulle mobbe mig yderligere senere...

Jeg har smidt mig i sofaen, med salte chips, juice, det nye Woman (hvor en fra min efterskole er model i) og Teen Mom Weekend Break på MTV - ja, ja, skal jeg se ligegyldig reality tv, kan det vidst ikke blive bedre end Teen Mom.
- og hvorfor ligger jeg så her. Tjah. Fordi jeg er gravid - og fordi visse gener har valgt at vise sit grimme ansigt igen. De seneste dage har bækkenet været alt andet end min ven. Især skambenet gør nas, virkelig nas, en inderlig og nærmest ulidelig smerte, til trods for jeg intet har lavet for at det skulle skabe sig. Tværtimod. Det er kun lige akkurat til at holde ud om dagen, men om aftenen når jeg er gået i seng, og især hen over hele natten, der er det et helvede uden lige. Maven, eller nærmere livmoderen er også godt i gang med at udvide i disse dage, det kan også mærkes, skulle jeg hilse at sige.
I aftes og hele dagen i dag, har kvalmen også indtaget min krop igen. Knock on wood - håber kun det er for nogle dage, ville slet ikke kunne overskue hvis det skal være en del af hverdagen igen, som det var i starten. Så i kan godt høre at jeg synes at det hele er liiidt hårdt i de dage her - det hører sig med, men det er ikke det sjoveste. En sjov og hyggelig ting er dog at Baby M er vældig livlig, hver eneste dag og mest om aftenen - og også om natten, hvilket ikke er så praktisk, men det er dejligt at mærke at hun er der. Og kan brokke sig lige så meget som sin mor.
Er i søvnunderskud og kan knap nok holde til at gå fra den ene ende af lejligheden til den anden, når det er rigtig slemt. Af samme grund tager jeg også mest muligt med mig, når jeg først er i køkkenet for at hente noget, for gider og kan ikke gå mere end en gang - hvilket resulterede i at jeg smadrede ikke bare et, men hele to glas på vores køkkengulv, og selvfølgelig uafhængigt af hinanden, så jeg havde lige fået sat støvsugeren på plads efter første omgang. Nu står den altså stadig i køkkenet, tænk nu hvis jeg skulle gå hen og smadre flere ting. Endnu en ting jeg jo egentligt ikke må, det med at støvsuge. Så to gange inden for en halv time, det er hårdt. Da jeg endelig fik plantet mig i sofaen, ville jeg åbne juicen, men den ville ikke åbnes, for et ryk og så sad jeg med den der plastik-dims på fingeren, UDEN juicen var åben. Arghmen hvad giver i mig?
Nu er jeg plantet godt i sofaen, med alt inden for rækkevidde - og nu gider jeg ikke mere i dag. Har da fået vasket lidt tøj OG været oppe og handle lidt kvalmestillende sager ind, så nu må jeg godt holde fri ikke? Jeg skulle gerne være så fit for fight som muligt til i morgen, hvor den står på påsketamtam hos svigerfar. Jeg skal alene af sted, da Larsen skal arbejde og efterfølgende skal de holde deres længe ventede julefrokost på arbejdet, så ham ser jeg nok ikke før sent i morgen aften.


 Husk du kan følge mig på instagram, ansøg på @lillelisalyspunkt - og jeg tilføjer dig gerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar