26 oktober 2012

BANG!

Så ramte den mig - i ved, den der tid hvor alt der har med jul hænger én langt ud af halsen? 
Vi skriver 26.10.12 - altså d. 26. OKTOBER - Come on, guys! Vi er jo ikke engang ude af efteråret endnu, og så skal det allerede vrimle med julesager alle steder. Hvorfor? Hvorfor skal butikkerne f.eks. allerede begynde at sælge julekalendre? Er det for at få børn til at se de store kæmpe chokolade-kalendre allerede nu, få dem til at plage deres forældre om at betale 100,- for den fede der med disney-motiv? Til hvilken nytte? Børnene må jo alligevel ikke åbne den første låge, før vi rammer 1. december - hvis det skal være rigtig julet. Hvorfor ikke bare vente med sådan noget til de allersidste dage i november? Det samme med pynten - der er (forhåbentligt) ikke nogle, der allerede pynter op NU? Det her med at starte julen allerede i starten af oktober, det får bare sådan en som mig til at blive rigtig træt af julen, allerede inden vi når december, ja faktisk november. Hvad skal det til for? I min verden hører julen sig til i december and that's it! Hvis nu man så sagde at julen kun hørte sig til i december, altså ude i den virkelige verden, så kunne det være at jeg også blev lidt gladere for julen. Lige så glad som da jeg var mindre måske. De seneste par år har julen ikke sagt mig det store. I år har jeg endda meldt mig til at arbejde hele julen, hvis de skal bruge en afløser. Gaver bliver der heller ikke det vilde af i år, vi plejer gerne at give en 13-14 gaver hver jul, pånær lige sidste år hvor vi ikke havde råd. I år bliver der heller ikke råd, så igen i år satser jeg på at slippe udenom stressen over at skulle finde gaver. Jeg må så også indrømme, bare lige for at klappe mig selv lidt på skulderen, at det med at give 13-14 gaver HVERT år, og med tanke på at Larsen altid har været på SU al den tid vi har været sammen... det er i min verden ret imponerende. Så jeg håber da også på en eller anden form for forståelse for, at vi igen i år melder fra til gaveræset. Vil folk give os julegaver, så er det helt op til dem, vi forlanger intet, for vi kan ikke give. Vi prioriterer at kunne leve, at vi kan få noget at spise, at vores dyr kan få hvad de skal bruge, frem for at skulle bruge en hulens masse penge på en gang. Så i år, i år er jeg glad for ikke at skulle være særlig julet - det passer mig helt fint. Perfekt faktisk. Må hellere lige sige, at jeg altså ikke er total anti-jul og alt sådan noget. Nogle år er bare bedre end andre, og jeg kan sagtens deltage i juleting og sager.

Lånte en status fra en bekendt, var simpelthen nødt til at uploade den selv, og drille de babyhungrende familiemedlemmer vi har - den stemmer så bare ikke helt overens med at jeg ikke er i julehumør. Men pyt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar