16 juni 2012

Parabener be gone!

Jep! Endnu en allergi til den i forvejen voksende liste. Parabener er noget jeg skal holde mig langt fra. Færdig bum! Nikkel er også allerede nu en meget stor synder, på min ryg. Den klør og irriterer. Åh, det var en ren nydelse, da sygeplejersken 'tegnede mig op' på ryggen - det gjorde så dejligt rart på ryggen, da hun førte pennen over ryggen. Ja! Så meget klør det! Det er jo et helvede, det her test værk. MEN det har da hjulpet en smule, at plastrene er kommet af. Der var også et medicinsk stof der havde reageret en smule - og så kobålt... Som jeg jo egentligt troede 'bare' var en farve... Men nej, det er et metal. Og endnu en allergi til listen. Så hvor er vi nu, her halvvejs i 'testugen' - jo, nu skal jeg opsummere. Jeg er indtil videre allergisk over for nikkel, kobålt, parabener, 2 slags støvmider, græs og birk. Nårh ja, og så har jeg jo de der forbandede nælder også. Det betyder at jeg skal have en priktest igen i efteråret, HVIS mine nælder er væk, vel at mærke. Så nu går kampen ind. Mest mod parabenerne lige nu, jeg skal have læst alt mit smukserings-halløj igennem - sæber, cremer, makeup und so weiter. HELDIGVIS bruger jeg mest Matas' egne produkter, og dem reklamerer de med, ikke indeholder nogle former for parabener. Så det er jo en god ting. En anden god ting er at den søde sygeplejerske fortalte mig, at jeg altså gerne må tage mine allergi-piller, selvom jeg bliver testet. Juhu! Så nu er det kun kløen på ryggen, jeg skal kæmpe med indtil på tirsdag. Åh tirsdag - hvor jeg igen må klø når det klør OG tage et rigtigt bad - jeg længes!

Billedet er lånt her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar