09 februar 2011

Det nye medlem




















Denne lille lækre græske sag, er nyeste medlem i min lille hundesitter-klub. Navnet er Freddie, han er græsk gadehund, ligesom sin gode ven Chili. Han er ejet af min venindes mor. Han er en sær snegl, men en skøn en af slagsen! Han kan med meget få mennesker - og jeg har været så heldig at være en af dem, som han har lukket ind i sit hjerte. Heldigt for mig, for jeg tabte hurtigt mit hjerte til ham, da jeg mødte ham i sin tid - og det var til trods for at han skældte ud og faktisk også smagte lidt på mig, på vores første møde. Freddies historie er helt fantastisk - og jeg overvejer at spørge min veninde om hun ikke har lyst til at fortælle hans historie her på bloggen. Kort fortalt så tog min veninde faktisk Freddie med hjem fra Grækenland, for at få ham aflivet - skæbnen ville at lille Freddie, som er bange for alle mennesker, skulle møde min venindes Mor - og de var bare a match made in heaven. Og det var starten på lille Freds nye liv. Min veninde har nu endelig fået mulighed for at realisere en drøm, som hun har haft længe - derfor har hun købt en enkeltbillet og rejser til Cypern i starten af april for at arbejde, på ubestemt tid - og det er så her at jeg, som hundesitter, kommer ind i billedet. Jeg er jo som nævnt, en af de heldige som den lille fyr har accepteret, og derfor er jeg også en af de eneste der ville kunne passe ham, når nu min veninde ikke befinder sig i landet mere. Min venindes mor havde spurgt om jeg kunne være interesseret i at passe ham, når hun skulle noget - og selvfølgelig kunne jeg det! Så jeg siger velkommen i 'klubben' til Fred.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar