31 august 2010

Giv mig held, på forhånd tak.

Min überskønne veninde fandt lidt held til mig i dag, eller, det er i hvert fald hvad vi håber på at den vil bringe. En (et?) firkløver. Og lidt held ville da være dejligt, hvis man skal tage de kedelige briller på. For det er ingen hemmelighed at jeg går ledig, og meget gerne snart vil i job. I'll take anything! Jeg søger og søger, men det er som om, at hvis man ikke har noget erfaring, så fortjener man næsten ikke engang et afslags-svar. Jeg arbejder jo normalt inden for ældreplejen. Men jeg vil SÅ gerne prøve noget helt andet. Desuden er der heller ikke det helt vilde at få inden for det fag, lige pt. SÅ hvis du kender en, som kender en, som mangler en til et eller andet, så er det lige mig at vedkommende mangler. Det er jeg sikker på.

5 kommentarer:

  1. Så sluttede min Give-Away på lindaeg.dk! Og du er en af de heldige vindere! :) Tillykke! Send mig lige en mail på lindaeg(a)live.dk så vi sammen kan finde ud af, hvordan dit armbånd skal være! :)

    SvarSlet
  2. Fantastisk! Så har den bragt lidt held alligevel :)

    SvarSlet
  3. Du har ikke overvejet at begynde en uddannelse? Man kan godt leve af SU, hvis man vil :P Og det er trods alt noget nemmere at komme ind på en uddannelse end det er at gå ledig...og sjovere :)

    SvarSlet
  4. Sascha; jo det har jeg, men den uddannelse jeg vil ind på kræver en elevplads og alt er optaget. Og ellers er jeg ikke lige typen der starter uddannelse, uden at gide det. Vil helst have hjertet med. :) - men har da gået og leget med tanken om VUC, hvis der slet ikke er noget at få. Så kan jeg tage mig en 10. Klasse ;)

    SvarSlet
  5. Som kommende socialrådgiver er mit råd - få den 10 klasse! Jo mere du har at rykke med, jo flere muligheder har du på fremtidens arbejdsmarked.

    Og nogle gange når man ikke kan komme ind på det man vil, så man må tage det næstbedste. Jeg startede med at læse Litteraturvidenskab på SDU, men endte med at droppe pga. en masse forskellige ting. Da jeg ville søge ind året efter, havde der været reform og så stod jeg og manglede et par fag. Så søgte ind på socialrådgiver i stedet, uden egenligt at have den store passion for faget. Men den har jeg fået ;-)

    Så udnyt tiden med fx. vuc indtil du kan komme ind på drømmeuddannelsen, eller lav fx. noget frivilligt arbejde inden for samme fag hvis man kan :)

    SvarSlet