25 juni 2010

Sssccchhhyyyyy....

Stilhed. Total stilhed. Det er hvad jeg befinder mig i nu. Jeg lukker det bare ude. Alt det der bil-larm, mennesker der snakker ude foran mit vindue, computeren der brummer, dyrene der klør sig, så hel buret står og danser. Det bliver lukket ude. Jeg har heldigvis en fantastisk evne til at lukke alting ude, for en stund. Evnen er dog ikke så god om aftenen, når jeg skal sove tidligt, fordi mødetiden hedder kl. 7 næste morgen - og der har vi så dilemmaet. For i vores lejlighed, var det kun i soveværelset, at der var plads til Kommende husbonds "hjørne". Og hvad gør man så, når Kommende husbond netop er gået på en 2 måneder + det løse, lang ferie? Og jeg selv skal arbejde, hele sommeren igennem? 2 frustrerende aftener + 2 nætter uden ordenlig søvn resulterede i brok (på en pæn måde) fra min side. Og forlangte en ændring. Den, kom jeg hjem til igår. Kommende husbond havde brugt hele dagen på at sætte sin computer PÆNT op, inde på vores lille spisebord. Så nu kan han spille computer natten lang, hvis han ønsker det, og jeg kan få min tiltrængte søvn. Jubiii, LYKKE! Dog ser det ikke fantastisk ud i vores lille hjem, men det er en løsning der fungerer, og så kan jeg godt leve med dette monstrum på vores spisebord i nogle måneder.
Weekenden står i arbejdets tegn for mit vedkommende - og mandag med. Det gør mig ingenting. Jeg har faktisk fundet mig et sted, hvor jeg elsker at komme på arbejde, jeg ser frem til hver eneste vagt, med glæde. Det er længe siden jeg har haft den følelse. Det må jeg indrømme. Selvfølgelig er der da nogle morgener, hvor jeg ville ønske at jeg kunne vende mig om på den anden side, og sove nogle flere timer. Men når jeg først er kommet afsted, så er det jo godt nok alligevel. I aften er jeg alene hjemme, og jeg tror at aftensmaden skal bestå af koldskål, så nu vil jeg sætte mig op på min cykel, træde i pedalerne og få hentet lidt koldskål.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar