03 marts 2010

Alle missioner fuldført!!!

Ja, jeg er jo alt-mulig-passer i denne uge. (Hus, høns, kat, hund og bil) - En uge jeg havde set frem til med et stort smil ... men hvad sker der så ... Jeg går selvfølgelig hen og får noget, der mest af alt, ligner INFLUENZA! - Og det er endda på trods af at jeg næsten lige har ligget syg med det samme, bare 10 x værre for nogle uger siden. ØV! Nåh, men jeg skal jo stadig være alt-muligt-passer. Selvom det er knap så sjovt, når man ikke magter at stå op af sengen om morgenen. De sidste par dage har mine ture med Chili, ikke været de mest udfordrende, da jeg simpelthen ikke har haft energien til at gå særlig langt. Så det har Kæreste stået for. - Han holder heldigvis lige så meget af at passe Chili, som jeg. (hvis ikke mere, de to er vidst lidt småforelskede) NÅH! men igår brugte jeg så HELE dagen ude i min venindes hus, foran brændeovnen... AAAHHHHH... I mit hoved er der et regnestykke der hedder: TOTAL snottet + sidde foran brændeovnen en hel dag og snotte ud = nogenlunde rask næste dag. Det skulle vise sig at mit regnstykke ikke helt gik op. Til morgen vågnede jeg, stadig med snot i hovedet, men jeg havde det faktisk en smule bedre. YES! tænkte jeg straks. I dag skal Chili have en gåtur der siger spar 5! Så på med det varme tøj og så ud i verden. Vi gik hjemmefra omkring kl. 11 med højt humør og med tanken om at vi (læs: jeg, med alt mit snot) kunne klare hele verden. Blev gladere og gladere ved tanken om at have haft en influenza, der kun havde varet 2-3 dage. MEN jeg blev klogere, blev jeg. Da vi nåede Skovsøen, var jeg stadig ved godt mod og tænkte, hey, vi går da lige en HELT anden vej hjem... Dét var nok den dummeste idé jeg nogensinde har fået. Da vi var nåede halvvejs, var jeg lige ved at give op. Jeg frøs, svedte, havde en dundrende hovedpine og snottet løb - og så med Chili der bare var total ekstatisk, og tonsede rundt, med en flex-line der ifølge hende er meget for kort, når man sådan går tur. (Min arm hænger meget løst på mig i skrivende stund.) Vi kom lige forbi en netto, hvor jeg lige måtte ind og "tanke op" så jeg ikke gik helt kold og derefter var det videre på vores mission "Kom sikkert hjem". Kl. 12.30 kunne man her i ejendommen se, et styks hund og et styks udmattet kvinde nærmest komme kravlende ind af porten og ind i lejligheden. JESUS! hvor var jeg smadret. Chili var "bare" træt. Hun lagde sig straks i sin seng, og lukkede øjnene. Hvem der bare var hund...
Jeg havde endnu en mission, RENGØRING! - Jeg er af den type person, der ikke kan lægge sig og være syg, hvis her er rodet eller ekstremt beskidt. Jeg kan simpelthen ikke få ro i hovedet, hvis jeg skal ligge og se på en masse rod osv. Så derfor, efter en kort afslappende samtale med min mutti, i telefonen, gik jeg i gang med den helt store oprydning og rengøring. (Aldrig har jeg støvsuget så mange hundehår op, hold da helt op. Men Chili fælder også helt ekstremt) Godt i gang som jeg var, besluttede jeg også lige at tage dyrenes bur med i svinget. NU er her også rent og dejligt at være. Både for mig, men så sandelig også for alle dyrene. Og jeg kan med ro i sindet, ligge mig ind på sofaen, være syg og sove resten af dagen væk. Kæreste kommer hjem inden længe, så skal han have sin gave. Selvom jeg var døden nær i Netto, fandt jeg alligevel en "lille" ting til ham, som jeg tror han bliver glad for.

Imorgen har jeg endnu en mission, HVIS jeg er nogenlunde rask, vel at mærke. Missionen hedder; IKEA Odense.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar