04 februar 2013

Super Bowl Sunday

Traditionen tro, burde jeg næste sige, har vi siddet oppe det halve af natten - der var nemlig Super Bowl. Egentligt ikke nogle hold som vi holder med, der i år var i finalen - og når jeg skriver 'vi', så mener jeg selvfølgelig Larsen og hvad han 'dikterer' at 'vi' skal holde med. Jeg havde handlet ind til at lave en god hjemmelavet burger, lidt chips og havde flottet mig med at købe en Ben & Jerrys is - den var på tilbud, sparede hele (hold nu fast) 5 kr. 
Jeg havde for en gangs skyld ikke nået at få nogen lur i løbet af dagen, så ventetiden var lang. Så lang at jeg besluttede mig for at lægge alt det nyvaskede tøj vi havde liggende, sammen. Men så blev det da gjort. 
Nu fatter jeg hat af det der american football, og det er til trods for at jeg efterhånden har 'fulgt med' og set det med Larsen i mange år nu. Mindes da jeg boede for mig selv i Svendborg, når Larsen var på besøg, hvor vi flyttede mit lille 14" tv ind i soveværelset, så vi kunne ligge i sengen og se det. Eller han kunne, og jeg kunne nyde at putte med ham. Det er alligevel en 6-7 år siden. Måske jeg en eller anden dag skulle sætte mig rigtigt ind i, hvad det boldspil går ud på - det er vel snart på tide. Selvom jeg ikke forstår selve spillet, så nyder jeg nu meget godt af hyggen omkring det - og at se hvor meget Larsen kan gå op i det. Jeg kan dog godt se når noget er forkert i spillet, til trods for jeg ikke kender reglerne - imponerende, ikke? Tag nu bare kampen i nat - ærlig talt, så var det mere én stor slåskamp, end noget andet. I hvert fald første del af den. Larsen havde været på arbejde, og var ramt af træthed, og selvom han nåede at tage sig en lur inden, så sov han alligevel hele første del væk. Jeg var lige så ramt, dog var jeg standhaftig og VILLE se halftime-showet, det er jo nok også mest det jeg følger med for. I år var det Beyonce der skulle underholde, og det gjorde hun nu meget godt - hun fik lidt hjælp af Kelly og Michelle, og pludselig var Destinys Child samlet for en stund igen. Det var ikke så dårligt.
Efter underholdningen smuttede jeg i seng. Larsen sov stadig på sofaen og jeg kunne ikke holde mig vågen mere. Men måske jeg skulle have holdt mig vågen alligevel, der var nemlig både strømsvigt og en tæt kamp i anden del. Nåh pyt, det kan jeg jo læse mig frem til i dag. 

I dag er jeg fuldstændig smadret. Vågnede med ondt i hele kroppen, primært lænd og ryg. Og mit hoved, det føltes som om jeg var fuld. Sådan virkelig du-skulle-have-stoppet-for-10-genstande-siden-fuld. Føj! Heldigvis kan vi bare 'fede' den i dag. Larsen har en fridag og det skal bare nydes, så i dag lader vi som om det er søndag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar