20 januar 2013

Baby-blog

Jeg har gjort mig en del tanker om det der baby-noget. Altså i forbindelse med bloggen. Jeg har engang udtalt mig, i hvert fald i kommentarer rundt omkring, hvis ikke også på bloggen, at jeg ikke var den største tilhænger af de blogs der findes, hvor alt omhandler babyer og børn - medmindre personen bag, er en jeg kender personligt. Jeg har bare aldrig fundet det fede i at sidde og læse om andres børn og har tit tænkt at der da må være andet i de forskelliges liv, end deres børn. HOV - stod der virkelig det? Og ja, det står der altså. Jeg er stor fan af personlige blogge, hvor folk fortæller om deres hverdage, deres oplevelser, deres holdninger og meninger til forskellige ting osv. Og på de blogge er det klart, at der også kommer indlæg omkring deres familier, babyer og børn. Men det er også helt i orden, for så er det en god blanding.

Anyways!

Nu ændrer min holdning sig jo en smule - for ikke at sige temmelig meget. For nu ender jeg jo selv som 'en af dem' som jeg førhen ikke gad at følge med hos. En af dem, som kun blogger om graviditet, baby-tanker og hvad der hører med. Hvornår skete det lige?! Ja, det skete jo så da jeg offentliggjorde at jeg er gravid, og da jeg valgte at være ærlig og fortælle om at graviditeten ikke er den letteste so far. 
Så nu sidder jeg her, vil gerne blogge, men ved ikke hvad jeg skal blogge om, hvis IKKE det skal omhandle graviditet osv. Men så igen, min blog er personlig, den omhandler mig og mit liv og hvad jeg oplever. Og lige nu oplever jeg en graviditet - og så er det vel også det jeg skal blogge om?
Jeg er lidt i syv sind, for selvfølgelig skal jeg blogge og fortælle jer læsere, om min graviditet osv. men jeg kan godt være lidt bange for at det hele kommer til at gå op i det. Jeg ved godt at indtil videre er der vidst kun 2 indlæg der omhandler graviditet, men tro mig, der kommer mange flere. Jeg har hørt at nogle gravide ikke rigtig har plads til tanker der ikke omhandler baby-ting - hvad hvis jeg bliver ramt af det?
Det der førhen ikke interesserede mig, bliver nu mere og mere spændende. Det er en ting jeg bare må indse, færdig slut! Dog håber jeg at I kære læsere, vil være ærlige og give en melding, hvis i synes det hele kommer til at gå liiiidt for meget op i baby-pladder - jeg vil gøre mit bedste for at forsætte som før, men vær beredt på baby-pladder i lange baner. For indrømmet - jeg kan nok ikke lade være!

Julegaverne til familien - teksten er tyvstjålet fra nettet.

6 kommentarer:

  1. Hej Lisa,

    Personligt selv synes jeg det er spændende at læse om graviditet. Men jeg har også lige selv været igennem det og har nu en lille datter, så det står mig jo meget nært. Min blog handlede også pludselig om graviditet og nu om baby - det er en del af mit liv og dermed det jeg synes er spændende at skrive om. Skulle jeg finde på andet, er jeg bange for det ville virke påtaget og opstyltet.
    Jeg læser i hvert fald stadig meget gerne med hos dig :)

    Mvh Ditte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo lige præcis dét - det bliver pludselig rigtig spændende når man selv står i det.
      Kan godt følge dig i det med at det kan komme til at virke påtaget, hvis man skulle skrive om andet - derfor håber jeg også at kunne finde en gylden mellemvej, at skrive om alt hvad jeg har på hjerte, om det så omhandler graviditet eller ej :)

      Du skal være så hjertelig velkommen - dejligt at folk vil følge med :)

      Kh. Lisa

      Slet
  2. Jeg synes at det er super godt, at du har gjort dig tankerne omkring din blog. Men sådan er det jo, hvis man følger en personlig blog? Den kommer til at handle om det der foregår i bloggerens liv; om det er graviditet, flytning, nyt arbejde eller andet :)

    Jeg kan sige, at jeg GLÆDER mig til at følge din graviditet og 'dit liv som mor' :) .. Og så må jeg da lige kommentere, at jeg synes idéen med billederne er HELT fantastisk. Kunne være man selv skulle have den i tankerne til 'engang' ;)

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt ret, Christina. Og dette er jo en personlig blog, så der følger en masse baby-stuff med, når det er det vi står i. Jeg håber at den stadig vil bære præg af mig som person, og ikke kun komme til at omhandle barnet - så kan jeg jo ligeså godt lave en ny blog. Hehe.

      Tak for den søde kommentar - det bliver ret spændende med 'mit liv som mor' tror jeg - i hvert fald for mig. Hehe.

      Jeg synes selv det er en fin idé, som skrevet er den tyvstjålet på nettet, men den er fin, billig og gør glad. Så snup du bare den idé til når jeres tid kommer :)

      Kh. Lisa

      Slet
  3. Jeg vil også fortsat følge med - graviditetssnak eller ej ;-) Sej ide med rammerne, den må jeg lige have i tankerne når det engang bliver aktuelt ! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Frk. Rodehoved. Det er jeg glad for.
      Ja, husk endelig på den idé - kan fortælle at den faldt i rigtig god jord her. Hyggelig lille ting :)

      Slet