19 december 2012

Glæden vil ingen ende tage

Der sker skønne og helt igennem fantastiske ting omkring mig for tiden. 
Der er to ting, der har fyldt godt i mine tanker og været grundlag for en masse bekymringer. Det har været fremtiden for to af de mænd jeg holder allermest af. Min elskede Larsen, der længe søgte en elevplads som kok, har nu endelig fået en elevplads, et sted der heldigvis hellere end gerne ville have en voksen-elev og som bestemt ikke ser det som en hindring. Han startede officielt som elev her d. 1. december. Så nu ved vi da i hvert fald hvad han skal bruge de næste 3½ års tid på. Hurra for det!
Den anden der har været meget i mine tanker, er min kære Lillebror. Han har længe vidst at han gerne ville ind på frisørskolen, men har ikke kunne finde en elevplads. Han har haft et par steder i tankerne, men de har ikke helt kunne melde ud om det var muligt eller hvordan. Så han besluttede sig for at søge en kvoteplads, her til næste opstart i januar.
Her til aften skrev en gammel barndomsveninde til mig, om jeg var interesseret i at give min bror en tidlig julegave. Jeg spurgte hvad hun havde i tankerne, og hun fortalte mig at jeg jo kunne ringe og fortælle ham, at han er kommet ind på skolen, på den kvoteplads han havde søgt. Hun er sekretær for frisøreleverne på skolen, og havde netop i dag sendt brev afsted til min bror om at han er optaget. Arghmen, jublen ville ingen ende tage. Jeg fik helt tårer i øjnene da jeg læste hendes besked. Ved bare hvor meget han har ønsket det, og at hun så lige tænkte på at jeg da kunne overdrage ham nyheden - det var helt fantastisk!
Jeg ringede med det samme, og sagde han skulle sætte medhør på, så de gamle også kunne høre det. Så fik han beskeden og jeg er nu verdens lykkeligste søster, til en MEGA glad Lillebror.
Det er helt fantastisk, at ting der så en smule sort ud for nogle måneder siden, pludselig ser lysende ud. Jeg er så glad på deres vegne - det kan ikke beskrives.

Min personlige kok...

 ... og min kommende personlige frisør.

10 kommentarer: