02 november 2012

En perfekt dag

Jeg havde faktisk vænnet mig til tanken om at skulle være alene hjemme og lave ingenting på vores 10 års dag i går - jeg havde faktisk også accepteret at det var sådan det var. Så i går morges da Larsens alarm ringede, stod jeg op sammen med ham og sendte ham afsted på job. Planen var egentligt at gå ind og sove igen, men det synes kroppen og hjernen altså ikke. Jeg var frisk. Så jeg gik i bad. Da jeg stod ud af badet og var i fuld gang med at tørre hår, hørte jeg ydredøren blive låst op. Jeg kigger ud af badeværelses-døren, og der står Larsen. "Nårh jah, glemte lige at fortælle en ting. Jeg har da fri i dag." Så der stod han så, med hænderne fulde af morgenbrød og havde taget røven på mig. Jeg behøver vel ikke fortælle at jeg var ét stort smil. Dagen var helt perfekt. Larsen havde købt morgenbrød til en hel hær, vi brugte hele dagen på at putte og se serier. Om aftenen var jeg blevet varslet at vi skulle noget - han havde altså en overraskelse - den snyder! En meget spontan idé kom til, inden vi skulle det Larsen havde planlagt, og da det ikke var noget med spisning, tog vi op på en sushi-restaurant i byen og fik lidt mad. Derefter galdt det overraskelsen, som var en tur i biografen for at se TED. Filmen var rigtig god - urealistisk, men sjov. Da filmen var slut stod det ned i stænger og vi var cyklende, men jeg var ligeglad, dagen havde været helt igennem perfekt, så jeg cyklede hellere end gerne hjem i det kolde regnvejr med et smil på læben. 
Larsen havde planlagt det hele i onsdags, da han fandt ud af at han kunne få fri torsdag, så min overraskelse kunne ikke have været blevet til noget alligevel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar