07 august 2012

Farver skal der til!

Vi er så småt ved, at have fået skiftet vores gamle, hvide og lidt kedelige service ud herhjemme. Servicet var noget jeg købte, allerede inden jeg flyttede hjemmefra, bare for at have det, når det en dag blev aktuelt. Jeg kan faktisk ikke helt huske hvor jeg købte det - men det var en kæmpe kasse med alt! Store tallerkener, frokost/dessert- og dybe tallerkener, underkopper, kaffekopper og krus. Det har tjent godt, men nu var der simpelthen for mange skår osv. til at den kommende kok herhjemme, ville servere fancy retter på det, for sine gæster. Det skulle skiftes ud. Krusene er for længst blevet skiftet ud med de lækre store krus fra Bodum, ét i hver farve - en genial idé og et godt køb som min kære veninde stod for. Så kan den kvikke nok regne ud, at hun havde samme samling. De store tallerkener er også blevet skiftet ud, for en lidt mere rå mørk beige og ikke glans-agtig stak fra IKEA - dette i samråd med Larsen, hvilket er lidt stort eftersom han engang altid sværgede til det hvide service! De dybe tallerkener er dem der senest har stået for tur, og lad mig bare lige nævne hvor glad jeg blev, da Larsen sagde at vi bare kunne købe de skåle jeg i forvejen havde købt nogle af i Søstrene Grene. Vi havde 5, som jeg med snilde havde fået sneget ind i husholdningen - efter Larsens 'tilladelse' og en mindre tale om at de faktisk var ret praktiske og at han sagtens kunne se nogle fede retter i de skåle - har vi nu 12! Åh, de er bare SÅ lækre og farverige! Jeg går lidt med overvejelserne om, at købe nogle ekstra, bare sådan, hvis nu der skulle ske noget med de andre og de måske ikke var til at få mere - det er jo aldrig til at vide, hvornår ting udgår i SG.
Nåh ja, og så har jeg selvfølgelig også andre farverige sager i køkkenet. Køkkenredskaber, teskeer, kagegafler, latteskeer, skåle osv. osv. osv. - Måske der en dag skulle komme en billedekavalkade...

    

4 kommentarer:

  1. De er ved gud også lækre de skåle fra SG! :)

    SvarSlet
  2. Jeg bruger også de skåle som "dyb tallerken" og de er virkelig gode dertil :O)

    SvarSlet