28 juni 2012

Kaffe-date uden kaffe.

Min tralve og berejste bror, havde lige et par timer til overs i Odense her til eftermiddag, inden turen gik videre til Jylland. Så vi tog os lige en kaffe-date, dog uden kaffe - men en smoothie, en cookie og en snak om løst og fast blev det da til. Brormand havde både gave og sit nye legetøj med. Et Z til min lille samling - og hans nye fancy iPad, som han har fået i gave af nogle rare mennesker - den heldige fyr! Derudover fik jeg en stak postkort og det fine 'LIFE'-billede, som han selv har designet. Jeg elsker det allerede - det falder lige i min smag! Min skønne bror havde sidste dag på sin skole i dag og havde været nede og få fine beviser og udtalelser, og en anbefaling fra sit praktiksted - de ting der står - lad mig bare sige at jeg er en meget stolt søster!
Den opmærksomme læser vil opdage at min bror (igen) har skiftet hårfarve. Det tror jeg aldrig han stopper med. Jeg var ellers så glad for det mørkebrune han havde før, men det er nu også ret fedt til ham med det helt lyse. Det tror jeg også alle de mennesker der har gloet vores vej i dag, har syntes. Jeg skal lige love for vi er blevet stirret efter. Om det er fordi vi ville være et mærkeligt par, eller fordi min bror ser så godt ud som han gør. Det ved jeg virkelig ikke. Men der blev hvisket i krogene. Mest undrede jeg mig over en mor, der gik med sin voksne søn. De ser min bror bagfra, stå og kigge på en jakke. Min bror taler så til mig og moderen udbryder:"EJ, det er ikke en pige!" - og så bliver der ellers hvisket og tisket og kigget bagud mod os, lige indtil de ikke kan se os længere. Tænk sig at denne mor og hendes voksne søn, ikke har andet at gå op i. Min bror er homoseksuel og ja, min bror er på nogle punkter feminin, han klær sig fedt, har sin helt egen stil - men derfor er der da ingen grund til at hviske i krogene. Vi skal vel alle sammen være her. Anyways, som en beboer sagde til mig på arbejdet en dag, hvor der var blevet nævnt at hun var lidt rund: "Man skal høre meget fordi man ser godt ud!"

En svipser skete på vores korte date. Jeg kom til at bruge lidt flere penge - men tilgengæld fik jeg nogle lækre sko her til sommeren - og de mulige kolde aftener, hvor det er for koldt med flipflapper. 100 bobs og de blev mine. Lille plateauhæl er der på - har hørt det skulle være så moderne. Oh ja, min bror har jo lige en lidt anden stil en min. Han fandt selvølgelig også et par sko, som han dog ikke købte. Men også plateau i stor stil! De nye Buffalo.... oh yes! Men han har jo heller ikke rigtig fået noget ud af vi andres 'buffalo-tid' - de falder dog ikke helt i min smag. Jeg burde nedlægge veto mod at han går i sådanne nogle når vi er sammen, han er jo i forvejen flere hoveder højere end mig. Det går ikke! 


2 kommentarer:

  1. Åhh den date hørte jeg godt om! Så ham i tirsdags, hvor Kt blev student :)
    Og du skulle have set ham da han fik iPad'en, det var simpelthen så sødt af dem, og en rigtig stor erklæring på hvor vigtig en del af den familie han er blevet! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er simpelthen fantastisk at der findes så skønne mennesker.

      Slet