30 april 2012

Undskyld kære kærestemand!

Mandag formiddag. Solen står højt på himlen. Fuglene pipper. Vi har begge fri. Derfor spørger jeg Larsen om han vil med op i byen og ose lidt - nyde det gode vejr - have lidt kærestetid. Min tanke var at en mandag formiddag, kan der da ikke være voldsomt mange oppe i byen, til trods for at vejret var godt, så var de fleste vel på arbejde - dette blev også nævnt i min 'salgstale' for oseturen. Larsen sprang til og ville gerne med, så vi steg på cyklerne, cyklede op i byen, satte cyklerne og bevægede os op i gågaden - og bum. "Der kan da ikke være så mange mennesker en mandag formiddag" lød det fra Larsen, med et skævt smil. Gågaderne var fyldt til bristepunktet - med meget unge mennesker. Så gik det op for mig... Blå Mandag! 
Jeg havde da fuldstændig glemt at der kunne være (mange) unge mennesker, der holdt Blå mandag i dag - og det er til trods for at vi selv var til konfirmation i går. Torsk!
Nåh, men til trods for alle de nyudklækkede konfirmander i nyt og alt for dyrt tøj, med pengebundterne stikkende ud alle vejne, så havde vi da en hyggelig bytur og fik da også lidt godter med hjem til billige penge. Et par Z'er til samlingen, et par kogebøger - Meyers Bageri til mig og en oldschool kogebog til Larsen. Koge-BOGÉN som han siger. - Og så røg der lige en lille hyggelig tavle med fra Søstrene Grene, under 5,- og der var flere slags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar