02 december 2011

Jul i City

Med beskeden om at Larsen tog nogle øller med dem fra hans klasse i Valby, og derfor ikke vidste hvornår han ville være hjemme, pakkede jeg mig godt ind og cyklede her til aften op i byen for at gå en tur i gågaderne for at nyde julelysene over mig, duften af de brændte mandler og ikke mindst at butikkerne holdt længe åbent i dag. Open by night er ikke hvad det har været. I hvert fald ikke i Odense City. Jo, der var stadig de fine julelys over mig, duften af brændte mandler og musik i gaderne - MEN stemningen i byen bar præg af at der var alt for mange grupper, af alt for mange, alt for unge mennesker, der havde alt for høje procenter i blodet. Jeg følte mig, i en alder af 24, virkelig gammel og meget voksen, de gange jeg stødte på de gruperinger - og prøvede at tænke tilbage på, om jeg selv havde været så irriterende, som ungt menneske til open by night i fødebyen. I såfald så mindes jeg det ikke - heldigvis for det (hø hø!) 
Inden jeg drog op i byen, havde jeg i aftenens mulm og mørke gjort lejligheden klinisk rent og pyntet en lille smule op til jul - ja, du læste skam rigtig nok. JEG PYNTEDE TIL JUL! Fandt kassen med de få juleting vi har, ude i vores vaskerum og jeg syntes faktisk her er ret hyggeligt. Ikke noget vildt, og over the top, men en nisse hist og her og lidt julekugler. Er spændt på hvad Larsen siger til det, men han er jo næsten aldrig hjemme, så han kan vel være ligeglad, kan han ikke? Jeg håber det vil gøre at jeg kommer lidt nemmere til julestemningen i år, end sidste år, hvor den faktisk var ikke eksisterende. Næste weekend kommer min skønne bror og så skal vi eksperimentere med chokoladeovertrukne pebernødder. MUMS! Billeder af julepynten bliver først taget i dagslys i morgen, så dem må i vente med.

Nu vil jeg slæbe min store nye dyne ind på sofaen og sætte mig godt til rette med en skål HavreFras og Alt for Damerne og nyde stilheden.(Alt for Damerne - lyder mest af alt som et blad for meget voksne kvinder. Men jeg synes nu altså der er nogle gode ting i, indimellem. Også selvom jeg oftest ikke føler mig som en særlig voksen kvinde)

4 kommentarer:

  1. Alt for Damerne er altså et udmærket blad (også selvom man bestemt ikke føler sig som en dame!)...så du er ikke den eneste, der læser det ;)

    SvarSlet
  2. Godt at vide, for ja, det er altså ret godt! Synes bare "titlen" er så... voksen :P

    SvarSlet
  3. Det ser godt nok hyggeligt ud med den julepyntede gade i city.
    Alt for....er da et skønt blad ;-)Damerne haha...der er noget Korsbæk over titlen. En skøn lørdag til dig.

    SvarSlet
  4. Det er faktisk rigtig hyggeligt med al det lys, når det først er blevet helt mørkt. :)

    Ja, Korsbæk - lige præcis! :)

    God søndag

    SvarSlet